Jak zmniejszyć negatywny wpływ epidemii koronawirusa na turystykę i jednocześnie zapewnić wsparcie dla podróżnych, przedsiębiorców i władz? Takie pytanie stawiają w ogłoszonym właśnie konkursie Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) i Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej innowacyjnych startupów i inicjatyw w tym zakresie.
Najlepsze rozwiązania, które zostaną wyłonione w przebiegu konkursu zostaną zaprezentowane władzom jako przykłady najlepszych działań w tym zakresie. Wybrane startupy zostaną też podłączone do Sieci Innowacji UNTWO, które posiadają punkty kontaktowe z przedsiębiorstwami, korporacjami, instytucjami publicznymi i placówkami edukacyjnymi.
Zgłoszenia w konkursie najpierw zostaną poddane selekcji, a następnie ocenione przez Komitet Ekspertów, który zdecyduje o gotowości do zrealizowania i dostosowania do innych krajów.
W konkursie rozwiązania będą poszukiwane w następujących kategoriach:
- Zdrowie obywateli: środki bezpieczeństwa, metody dezynfekcji, wczesne wykrywanie (do wykorzystania przez turystów, pracowników w branży turystycznej i korporacje);
- Koniunktura: aplikacje mobilne dla turystów, ekonomia współdzielenia, gospodarka o obiegu zamkniętym, zarządzanie przychodami, przywrócenie popytu, do wdrożenia przez całą branżę w ujęciu krótko- i długoterminowym;
- Destynacje turystyczne: zarządzanie kryzysowe, mobilność, przebranżowienie destynacji turystycznych, odzyskanie zaufania do turystyki.
Zgłoszenia należy przesyłać poprzez formularz elektroniczny dostępny na stronie: https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge do 15 kwietnia 2020 roku. Ogłoszenie wyników nastąpi 20 kwietnia 2020 roku.
Źródło: MR