Przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych będą mogli ubiegać się o dofinansowanie sięgające nawet 20 milionów złotych. Rozpoczęła się czwarta edycja programu sektorowego GameINN finansowanego z funduszy europejskich w ramach programu Inteligentny Rozwój. Konkurs został ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Program sektorowy GameINN ma na celu zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. Od trzeciej edycji zmieniły się nieco zasady konkursu – początkowo w konkursach o dofinansowanie mogły się ubiegać przedsiębiorstwa oraz konsorcja przedsiębiorstw, natomiast później również konsorcja z udziałem jednostek naukowych.
Konkurs co roku wzbudza wielkie zainteresowanie – w ciągu trzech edycji do NCBR wpłynęło łącznie 245 wniosków o dofinansowanie (72 w I konkursie, 90 w II konkursie i 83 w III konkursie). GameINN jest dedykowany całej branży gier wideo, nie tylko twórcom gier. Dofinansowanie otrzymały projekty takie jak: VR Treadmill - wielokierunkowa bieżnia z systemem kontroli ruchu zapewniająca immersję w grach z wirtualną rzeczywistością, platforma testowo-szkoleniowa do weryfikacji praktycznych umiejętności na stanowisku pracy i doskonalenia zawodowego z zastosowaniem technologii VR i AI, gra VR wspierająca terapię i rehabilitację osób po udarach czy platforma sprzętowa wspierająca gry dla niewidomych i słabowidzących ze szczególnym uwzględnieniem gier wieloosobowych i integrujących. Odpowiednio przygotowana agenda badawcza programu sprzyja zgłaszaniu ciekawych i ambitnych projektów.
Według rządowych danych wartość polskiego rynku gier wideo w roku 2016 wyniosła 1,85 miliarda złotych. Prognoza na rok 2019 to ok. 2,23 miliarda.
W czwartym konkursie GameINN miejscem realizacji projektów badawczo-rozwojowych będą województwa inne niż województwo mazowieckie, które ma status regionu lepiej rozwiniętego.
Zgłoszenia w konkursie można przesyłać od 16 grudnia 2019 roku do 16 marca 2020 roku.
Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć tutaj.