Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Trwa nabór do projektu „Polskie marki turystyczne”

Trwa nabór do projektu „Polskie marki turystyczne” fotolia.pl

Ideą projektu „Polska Marka Turystyczna” jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów i szlaków turystycznych, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. Wnioski można składać za pośrednictwem formularza on-line dostępnego na stronie internetowej www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl. do 28 lutego 2019 roku.

Zarządcy tych terytorialnych marek turystycznych otrzymają wsparcie o charakterze doradczo-eksperckim, a także, na dalszym etapie, pomoc w przygotowywaniu i pozycjonowaniu wysokiej jakości materiałów promocyjnych. Do udziału w projekcie „Polskie Marki Turystyczne” mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.

Na przestrzeni ostatnich lat zaszły ogromne zmiany w turystyce. Podróżowanie stało się coraz łatwiejsze zarówno pod względem finansowanym jak i transportowym. Destynacje turystyczne konkurują ze sobą, zatem wymaga się nieustannego doskonalenia jakości i dostosowania poziomu usług do potrzeb konsumentów.

Projekt „Polskie mapy turystyczne” ma na celu wypełnienie luki w jaka powstaje już na poziomie planowania podróży przez turystę, poprzez wsparcie tworzenia tzw. regionów turystycznych, których marka, wysoka jakość, świadczonych usług oraz spójny marketing mają zachęcać do podróży. Niezbędne jest, aby informacje były wiarygodne, zaś turysta mógł sprawnie zorganizować swoją podróż korzystając z atrakcji i usług zaproponowanych w ramach zgrupowanych w ramach obszaru wizerunkowego danej marki.

W ramach projektu mają zostać stworzone warunki do kooperacji organizacji turystycznych, samorządów i podmiotów branży turystycznej, co powinno zaowocować profesjonalizacją zarządzania turystyką na poziomie lokalnym.

Uczestnicy-zarządcy marek turystycznych, którzy pomyślnie przejdą kwalifikacje zostaną podzieleni na dwie kategorie: „Polska Marka Turystyczna”- uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat”- uczestnik, który potrzebuje wsparcia doradczo-eksperckiego w spełnieniu ww. wytycznych. Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

Tworzenie tzw. regionów turystycznych czy kompleksowych szlaków turystycznych z silną marką, będącą swego rodzaju parasolem marketingowym dla usługodawców z danego obszaru, jest z powodzeniem stosowane w wielu krajach.

Źródło: www.msit.gov.pl

Sob., 26 St. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek