Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Koleje Mazowieckie. Rekordowa dotacja - 580 mln zł na nowe pociągi

Koleje Mazowieckie. Rekordowa dotacja - 580 mln zł na nowe pociągi fotolia.pl

Samorządowa spółka Koleje Mazowieckie otrzymała 580 mln zł unijnej dotacji z Programu Infrastruktura i Środowisko na zakup nowego taboru.

Nowe pociągi mają być nowoczesne i energooszczędne, a powiększenie taboru pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na Mazowszu. Jest to impuls rozwojowy dla tego regionu.

Zamówione pociągi produkowane będą na Mazowszu, w zakładach firmy Stadler w Siedlcach.

Koleje Mazowieckie na wykonanie inwestycji starały się o unijne środki w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Całkowita wartość projektów to ponad 1,4 mld zł, a poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kosztów kwalifikowalnych.

Samorządowa spółka otrzyma 580 mln zł na realizację czterech projektów:

  1. Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I - Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Sochaczewem, Warszawą i Celestynowem. Termin dostaw pociągów to 2019 r., a wartość całkowita projektu wynosi 316,40 mln zł, natomiast kwota dofinansowania – 128,55 mln zł.
  2. Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych II - pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Skierniewicami, Warszawą i Mińskiem Mazowieckim. Termin dostaw to 2020 r., całkowita wartość projektu – 310,25 mln zł w tym kwota dofinansowania to 126,05 mln zł.
  3. Zakup 15 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych - pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Górą Kalwarią, Czachówkiem, Warszawą i Modlinem. Dostawa zaplanowana na 2021 r. Wartość całkowita projektu – 387,77 mln zł, kwota dofinansowania – 157,57 mln zł.
  4. Zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych - pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Warszawą i Tłuszczem. Termin dostaw – 2022 r. Wartość całkowita projektu – 413,61 mln zł. Kwota dofinansowania – 168,07 mln zł.

Nowe pociągi mają być klimatyzowane, wyposażone m.in. w bezprzewodowy dostęp do internetu. Będą posiadać wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory.

Źródło: miir.gov.pl; mazovia.pl

Czw., 5 Kw. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska