Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zasady rozliczania VAT i CIT w umowach PPP

Zasady rozliczania VAT i CIT w umowach PPP fotolia.pl

Minister Rozwoju i Finansów opracował objaśnienia dotyczące rozliczeń w zakresie VAT, CIT i PIT transakcji realizowanych w ramach umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.

Objaśnienia dotyczą problematyki rozliczania przez partnera prywatnego na gruncie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, transakcji realizowanych w ramach umów o PPP w rozumieniu ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym. Przygotowanie objaśnień jest elementem działań wynikających z polityki rządu w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego, których celem jest określenie przejrzystych zasad wykorzystania formuły PPP.

 Celem objaśnień jest prawidłowa identyfikacja dla celów VAT usług świadczonych przez partnera prywatnego w przyjętym wariancie partnerstwa publiczno-prywatnego; właściwe określenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczonych usług, ustalenie podstawy opodatkowania dla realizowanych usług; wskazanie prawidłowego dokumentowania dla celów VAT usług świadczonych przez partnera prywatnego; określenie na gruncie ustawy CIT i ustawy PIT zasad ustalania przychodów i kosztów z tytułu świadczonych usług przez partnera prywatnego, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Dokument obejmuje wyjaśnieniami wariant partnerstwa publiczno-prywatnego, w  którym strona publiczna zleca partnerowi prywatnemu na podstawie umowy PPP:

  • usługę projektową obejmującą zaprojektowanie obiektu oraz usługę budowlaną (budowlano-montażową), obejmującą wybudowanie obiektu - (Etap Robót);
  • usługę utrzymania (eksploatacji) i zarządzania obiektem wybudowanym na nieruchomości będącej przez cały okres obowiązywania umowy własnością podmiotu publicznego (Etap Utrzymania i Zarządzania Obiektem);
  • - usługę finansową polegającą na rozłożeniu w czasie płatności wynagrodzenia za Etap Robót, ze spłatą odroczoną na etap utrzymania i zarządzania obiektem, jeżeli strony wyodrębnią taką usługę za wynagrodzeniem.

Z objaśnieniami można zapoznać się tutaj.

Niedz., 24 Gr. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska