Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Czy w materiałach promujących projekt mogą być umiejscowione logo patronów medialnych oraz sponsorów/mecenasów?

Czy w materiałach promujących projekt mogą być umiejscowione logo patronów medialnych oraz sponsorów/mecenasów? fotolia.pl

Logo patronów medialnych oraz sponsorów/mecenasów może występować na materiałach promocyjno-informacyjnych, takich jak foldery, ulotki czy biuletyny, pod warunkiem umieszczenia na nich (jeżeli zostały one wyprodukowane w ramach projektu współfinansowanego z Funduszy Europejskich) obowiązkowego oznakowania, zgodnego z Księgą identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020 (KIW) oraz Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta.

Logo patronów medialnych, sponsorów/mecenasów oraz informacja o wsparciu nie może jednak występować w zestawieniu znaków, wymaganym w KIW i Podręczniku, natomiast może występować poza tym zestawieniem.

Trzeba pamiętać, że w razie umieszczenia dodatkowego logo konieczne jest przestrzeganie zasady, zgodnie z którą jeśli w zestawieniu lub na materiale występują inne znaki (logo), to nie mogą być one większe (mierzone wysokością lub szerokością) od flagi Unii Europejskiej.

Natomiast tego typu oznakowanie (logo patrona medialnego, sponsora/mecenasa) nie może występować na tablicy informacyjnej /pamiątkowej, ponieważ jej wzór jest obowiązkowy i nie można go modyfikować), ani na obowiązkowym plakacie informacyjnym, którego treść powinna dotyczyć wyłącznie projektu współfinansowanego z Funduszy Europejskich.

Dodatkowo należy pamiętać, że informacja o współfinansowaniu UE i oznaczenia muszą być dobrze wyeksponowane i z materiału informacyjnego musi jasno wynikać, co sponsoruje sponsor, a co wspierają FE i UE.

Źródło: MR

Sob., 1 Lp. 2017 0 Komentarzy
Rafał Rudka
redaktor naczelny Rafał Rudka