Tylko drogi powatowe, ale z wiadomym warunkiem
W działaniu dotyczącym dróg lokalnych, pierwszym z pięciu kryteriów formalnych jest obligatoryjny wymóg, by projekt dotyczył wyłącznie dróg powiatowych. Kolejnym z formalnych kryteriów jest spełnienie uniwersalnego dla finansowania dróg z funduszy unijnych warunku, wynikającego z Umowy Partnerstwa: projekt obejmuje inwestycje w drogi lokalne, które zapewnią konieczne bezpośrednie połączenia z siecią TEN-T lub projekt obejmuje inwestycje w drogi lokalne, które zapewnią konieczne bezpośrednie połączenia z przejściami granicznymi, portami lotniczymi, morskimi, terminalami towarowymi, centrami lub platformami logistycznymi lub projekt obejmuje inwestycje w drogi lokalne, które zapewnią konieczne bezpośrednie połączenia z istniejącymi lub nowymi terenami inwestycyjnymi w ramach projektów komplementarnych CT7 do projektów głównych związanych z terenami inwestycyjnymi realizowanymi w ramach CT3. Przy tym opis precyzyjnie wyjasnia, co należy rozumieć przez "bezpośrednie połączenie". Na naszym portalu często zwracaliśmy naszym Czytelnikom uwagę na ten aspekt. Wnioskodawcy muszą także pamiętać, by zaplanowana infrastruktura była dostosowana do potrzeb osób z różnymi formami niepełnosprawności, zgodnie z koncepcją uniwersalnego projektowania.
Kilka grup kryteriów w ocenie merytorycznej
Ocena wniosku pod kątem merytorycznym przebiegać będzie pod wględem spełnienia trzech grup kryteriów: trafności, skuteczności / efektywności, użyteczności. Każda z grup składa się z dwóch-trzech mierników. Każdy z nich został zdefiniowany i scharakteryzowany. Wskazane zostały także metody ich pomiaru, przy czym osobno dla budowy i osobno dla przebudowy i rozbudowy dróg. Jednocześnie przy każdym kryterium wskazana jest możliwa do uzyskania liczba puktów oraz ich waga.
Z zaprojektowanymi lubelskimi kryteriami drogowymi można zapoznać się tutaj: http://rpo.lubelskie.pl/aktualnosc-211-konsultacje_spoleczne_propozycji.html .
Źródło: rpo.lubelskie.pl