Gdy stan zdrowia tego wymaga – pacjent ma prawo do skorzystania z osobistej wizyty w gabinecie lekarza rodzinnego

Gdy stan zdrowia tego wymaga – pacjent ma prawo do skorzystania z osobistej wizyty w gabinecie lekarza rodzinnego fotolia.pl

Zgodnie z rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej, wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zdecyduje, czy wizyta na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczy teleporada.

Podczas wywiadu telefonicznego lekarz ocenia, czy:

  • pacjent nie jest zakażony koronawirusem,
  • problemy zdrowotne pacjenta wymagają wizyty w poradni, czy będzie można pomóc mu podczas rozmowy telefonicznej,
  • nie ma do czynienia ze stanem zagrożenia życia.

Jeśli wizyta w gabinecie lekarza POZ okaże się konieczna, wtedy przed wejściem do gabinetu pacjent powinien:

  • zasłonić usta i nos maseczką,
  • odkazić ręce,
  • mieć zmierzoną temperaturę.

Teleporada nie może skutkować pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta.

Zdalne konsultacje z pacjentem można realizować gdy:

  • telewizyta nie skutkuje pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta ze względu na opóźnienie rozpoznania stanu chorobowego lub brak zastosowania właściwego postępowania diagnostyczno-leczniczego,
  • pacjent otrzyma wystarczającą pomoc zdalnie, bez konieczności osobistego kontaktu z lekarzem.

Jeśli pacjent ma problem z uzyskaniem pomocy medycznej, może zgłosić to do Narodowego Funduszu Zdrowia, np. dzwoniąc na bezpłatną Telefoniczną Informację Pacjenta.

Źródło: NFZ

Śr., 17 Czrw. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska