Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Od września Telefoniczna Informacja Pacjenta działa przez całą dobę

Od września Telefoniczna Informacja Pacjenta działa przez całą dobę fotolia.pl

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590 każdy pacjent otrzyma szybką, kompleksową i przejrzystą informację o opiece zdrowotnej w Polsce. Dzięki infolinii będzie można dowiedzieć się, gdzie znajduje się najbliższy szpital, gdzie najszybciej udzielona zostanie pomoc lekarska, a także informacje praktyczne, np. jak wyrobić kartę EKUZ, jakie prawa posiada osoba objęta ubezpieczeniem oraz gdzie i w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta.

Od września numer infolinii działa całodobowo. To jednak nie koniec udogodnień dla pacjentów -  będzie można również zamówić rozmowę z konsultantem, wziąć udział w videoczacie na stronie NFZ, a także zamówić obsługę pacjentów w języku migowym. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta – na wzór brytyjskiego NHS – ma oferować proste porady medyczne na odległość. - Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania, czy wizyty u specjalisty – mówił Łukasz Szumowski, Minister Zdrowia.

Telefoniczna Informacja Pacjenta działa od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierali pracownicy Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna. W ciągu ostatnich dwóch tygodni konsultanci odebrali ponad 33 tysiące połączeń.

Wt., 24 Wrz. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska