Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Prawa pacjenta i praktyczne aspekty pracy Rzecznika

Prawa pacjenta i praktyczne aspekty pracy Rzecznika fotolia.pl

30 i 31 stycznia br. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta po raz kolejny zorganizowało szkolenia dla Dyrektorów Szpitali i Pełnomocników ds. Praw Pacjenta.

Podczas spotkania omówione zostały prawa pacjenta, czyli prawa do świadczeń opieki zdrowotnej. Między innymi prawo do informacji, prawo do zachowania tajemnicy na temat zdrowia pacjenta, prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych, prawo do poszanowania intymności i godności oraz prawo do dokumentacji medycznej.

Podczas spotkań poruszane były również zagadnienia dotyczące praktycznych aspektów pracy Rzecznika Praw Pacjenta. Prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów oraz rola pełnomocnika ds. praw pacjenta w placówce medycznej – to tylko niektóre z tematów omawianych podczas bezpłatnych szkoleń organizowanych przez Biuro.

Do dnia dzisiejszego nasi eksperci, przy współpracy ze Związkiem Powiatów Polskich, przeszkolili ponad 900 osób. Szkolenia są odpowiedzią na zgłoszenia przedstawicieli środowisk medycznych, które są zainteresowane przybliżeniem im praktycznych aspektów związanych z pracą Rzecznika Praw Pacjenta. Na podstawie przykładowych problemów z jakimi pacjenci zgłaszają się do Biura, formułowane były wnioski oraz szukane rozwiązania danych problemów.

Spotkanie było także okazją do wymiany poglądów na temat roli Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta w Szpitalu.

Źródło: rpp.gov.pl

Czw., 1 Lt. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun