Rola i zadania Rzecznika Praw Pacjenta, katalog praw pacjenta, podstawy do złożenia skargi na działalność szpitala i jego pracowników - to tematy poruszone podczas bezpłatnych szkoleń organizowanych przez Biuro Rzecznika Praw Pacjenta we współpracy ze Związkiem Powiatów Polskich.
6 kwietnia br. eksperci biura Rzecznika Praw Pacjenta odwiedzili Starostwo Powiatowe we Wrocławiu, a dzień później - Starostwo Powiatowe w Kluczborku. Przeprowadzili kolejne z cyklu szkoleń przeznaczonych dla dyrektorów szpitali oraz pełnomocników ds. praw pacjenta.
Spotkania są dobrą okazją do wymiany poglądów na temat roli pełnomocnika ds. praw pacjenta w szpitalu oraz dyskusji na temat zidentyfikowanych problemów oraz współpracy dyrekcji placówek medycznych i pełnomocników z Rzecznikiem Praw Pacjenta.
Szkolenia będą organizowane przez cały bieżący rok, w każdym województwie. O następnych spotkaniach będziemy na bieżąco informować na łamach Dziennika Warto Wiedzieć.