Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Gotowe stanowiska dla operatorów numeru 112

Gotowe stanowiska dla operatorów numeru 112 fotolia.pl

Wojewódzkie Centra Powiadamiania Ratunkowego (WCPR) zostały wyposażone w sprzęt na potrzeby zintegrowanego Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego (SI PR), umożliwiającego obsługę zgłoszeń alarmowych na numer 112 oraz inne numery alarmowe. Dostawy zrealizowała firma Wasko na mocy umowy podpisanej z Centrum Projektów Informatycznych MSWiA .

System Informatyczny Powiadamiania Ratunkowego ma zapewnić sprawną obsługę wywołań alarmowych pochodzących ze zgłoszeń telefonicznych (na numery 112, 999, 998, 997), a także SMS-ów, faksów i e-maili. Jego zadaniem jest wymiana informacji na temat zdarzeń i powiązanych z nimi zgłoszeń z systemami informatycznymi służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.

W całej Polsce WCPR-y obejmują 330 stanowisk operatorów oraz koordynatorów obsługujących zgłoszenia alarmowe. Na każde stanowisko składają się: konsole dyspozytorskie zintegrowanej łączności, stanowiska dostępowe, czytniki kart inteligentnych oraz karty inteligentne dla operatorów.

Podstawowym narzędziem pracy operatora systemu będzie konsola wyposażona w ekran dotykowy. To na niej wyświetli się zgłoszenie alarmowe od obywatela, które zostanie automatycznie przekierowane do stanowiska WCPR zlokalizowanego najbliżej miejsca zdarzenia. Zgłoszenie zostanie zarejestrowane, a jego obsługa przekazana do właściwych służb ratunkowych. Na konsoli pojawi się także pełny opis zdarzenia wraz z informacją zwrotną o stanie obsługi zgłoszenia.

Wykorzystanie inteligentnych kart operatorów umożliwi pełną identyfikację użytkowników w systemie SIPR oraz rozliczalność ich działań.

Źródło: CPI MSWiA

Niedz., 17 Kw. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka