Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zaktualizuj swoje dane i bądź w kontakcie z urzędem! Wystartował Rejestr Danych Kontaktowych

Zaktualizuj swoje dane i bądź w kontakcie z urzędem! Wystartował Rejestr Danych Kontaktowych fotolia.pl

Często zdarza się, że dany urząd posiada nasze nieaktualne dane kontaktowe. Wysyłanie pisma z zapytaniem o dane była czasochłonne i automatycznie przedłuża tok ważnej dla nas sprawy. 22 grudnia powstało rozwiązanie, które pomoże usprawnić komunikację na linii obywatela i administracji publicznej. Od teraz, by mieć pewność, że urząd posiada nasze aktualne dane kontaktowe, wystarczy przekazać je do Rejestru Danych Kontaktowych.

Rejestr Danych Kontaktowych to duża innowacja. Do tej pory, zgonie z przepisami, urzędnik mógł skorzystać np. z numeru telefonu, jednak tylko w przypadku kontaktu w sprawie, do której dany numer został podany. Kontakt w każdej innej sprawie musiał być zawierany poprzez tradycyjną, listowną drogę. Nowe rozwiązanie znacznie ułatwi komunikację – i jak zaznacza Ministerstwo Cyfryzacji – jest też jednym z kroków, by ograniczyć do absolutnego minimum konieczność osobistego stawiennictwa w urzędach. Dodatkowo, dzięki RDK urzędy - z wyprzedzeniem - będą mogły informować np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, o przysługujących nam świadczeniach, czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.

Przekazanie danych kontaktowych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne.  Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu – na podany adres email czy numer telefonu nie będą przychodziły żadne oficjalne dokumenty. Nie ma też ryzyka, że nasze dane wpadną w niepowołane ręce – dostęp do nich będą mieli jedynie uprawnieni i przeszkoleni pracownicy. Nasze dane możemy też w każdej chwili zmienić lub całkowicie usunąć z rejestru.

Dane do Rejestru Danych Kontaktowych możemy przekazać na dwa sposoby. Wybierając drogę online, wystarczy osiadać profil zaufany i skorzystać z usługi dostępnej na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk Ważne jest, by korzystając z tej opcji mieć przy sobie dostęp do poczty elektronicznej i telefonu – w celu weryfikacji konieczne będzie wpisanie kodów, które otrzymamy drogą elektroniczną.

Można też wybrać tradycyjny sposób przekazania danych, osobiście wypełniając formularz dostępny każdym urzędzie gminy.

Źródło: MC

Pt., 27 Gr. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Węgrzyn