Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Chronić osoby starsze przed nieuczciwymi praktykami handlowymi

Chronić osoby starsze przed nieuczciwymi praktykami handlowymi fotolia.pl

MRPiPS podpisało 29 czerwca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów porozumienie w ramach kampanii informacyjnej „Bezpieczny i Aktywny senior”. Współpraca ma pomóc lepiej chronić osoby starsze przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, na jakie są narażeni.

Podczas uroczystego podpisania umowy była obecna podsekretarz stanu Elżbieta Bojanowska, odpowiadająca w ministerstwie rodziny za politykę senioralną oraz przedstawiciele organizacji i środowisk senioralnych.

 - Zagwarantowanie bezpieczeństwa jest podstawowym elementem polityki społecznej wobec osób starszych – mówiła minister Elżbieta Rafalska. – Niepokojący jest fakt rosnącej liczby przestępstw i innych działań, takich jak wyłudzenia, oszustwa czy nieuczciwe praktyki handlowe, dokonywanych na niekorzyść osób starszych.

W ramach kampanii „Bezpieczny i aktywny senior” UOKiK podejmie działania informacyjne i edukacyjne, zwracając szczególną uwagę na obszary, w których dostrzega najwięcej nieuczciwych praktyk. Z doświadczenia UOKiK wynika, że często zaufanie tej grupy konsumentów jest przez przedsiębiorców nadużywane. Dlatego tak ważne jest zapewnienie seniorom warunków, w których będą mogli się czuć bezpiecznie. Umożliwią to: wymiana informacji między partnerami akcji i wspólne działania edukacyjne. Przyczyni się to do lepszej ochrony konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki.

Minister Rafalska przypomniała, że nawet najlepsze działania prawne nie wystarczą bez społecznej nieakceptacji i ostrej stygmatyzacji takich zjawisk. – Jestem przekonana, że współpraca z UOKiK zagwarantuje ochronę przed nieuczciwymi działaniami przedsiębiorców – powiedziała minister.

Prezes UOKiK Marek Niechciał podkreślił, że państwo powinno być silne wobec silnych, ale musi wspierać potrzebujących. Przytoczył liczne przykłady wyłudzania znacznie zawyżonych kwot pieniędzy za towary czy usługi, w tym często zdrowotne, od osób starszych, z jakimi spotyka się Urząd w swojej pracy. Zadeklarował dalsze działania na polu walki z takimi sytuacjami, tym razem we współpracy z MRPiPS.

Kampania informacyjna „Bezpieczny i Aktywny senior” została rozpoczęta w 2016 r. W jej ramach do osób starszych trafiło już blisko 20 tys. ulotek, wydrukowano plakaty informacyjne. W urzędach pocztowych i oddziałach ZUS jest wyświetlany film informacyjny, skierowany do seniorów. Był on również pokazywany w TVP. Można go także obejrzeć klikając tutaj.

Źródło: mpips.gov.pl

Sob., 1 Lp. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun