Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Senackie poprawki w ochronie krajobrazu przyjęte

Senackie poprawki w ochronie krajobrazu przyjęte fotolia.pl
W ekspresowym tempie, trzy komisje sejmowe (infrastruktury, kultury oraz samorządu terytorialnego) rozpatrzyły 23 kwietnia uchwałę wprowadzającą 31 poprawek do tzw. ustawy krajobrazowej (projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu, druk 3330).
Przyjęto m.in. poprawkę do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Wprowadzono przepisy o karach pieniężnych za umieszczanie tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych niezgodnych z przepisami uchwały rady gminy w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Przy czym, aby uniknąć zarzutu podwójnego karania za naruszenie zasad i warunków sytuowania reklam określonych przez radę gminy zmieniono art. 63b Kodeksu wykroczeń typizujący takie zachowanie jako wykroczenie. Usunięto ponadto przepis, na podstawie którego odpowiedzialności karnej podlegałby podmiot, który nie dostosował tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego do gminnych zasad i warunków ich sytuowania w terminie określonym przez radę gminy. Obowiązek dostosowania reklamy do obowiązujących zasad albo jej usunięcia podlegać ma natychmiastowemu wykonaniu, a w razie konieczności znajdzie tu zastosowanie art. 2 § 2 pkt 10 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w świetle którego egzekucji administracyjnej podlegają m.in. obowiązki o charakterze niepieniężnym pozostające we właściwości organów samorządu terytorialnego.
 
Zgodnie z art. 37a ust. 8, uchwała rady gminy w sprawie zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych określa termin dostosowania istniejących w dniu jej wejścia w życie obiektów małej architektury, ogrodzeń oraz tablic reklamowych i urządzeń reklamowych do zakazów, zasad i warunków w niej określonych. Respektując zasadę ochrony praw nabytych oraz biorąc pod uwagę, że niektóre urządzenia reklamowe są skomplikowanymi konstrukcjami, Senat postanowił przesądzić, iż termin wyznaczony przez gminę nie może być krótszy niż 12 miesięcy (poprawka nr 19).
Pt., 24 Kw. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża