Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jakie samochody dla sektora publicznego?

Prawo zamówień publicznych ma zapewnić wybór najkorzystniejszej oferty z punktu widzenia podmiotu należącego do sektora publicznego. Jak wiemy z praktyki często próby wprowadzenia kryteriów innych niż cena prowadzi do zarzutu nieuprawnionego preferowania któregoś z dostawców. Teraz przy okazji zakupów samochodów obok ceny konieczne będzie wprowadzanie dodatkowych kryteriów – ściśle określonych przez prawo.

Wynika to z treści rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych, które trafiło pod obrady najbliższego posiedzenia Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska. Rozporządzenie to stanowi implementację dyrektywy 2009/33/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2009 roku w sprawie promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów transportu drogowego. Za kryteria obowiązkowe zostały uznane:
  •  zużycie energii,
  •  emisja dwutlenku węgla
  •  emisja tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów.

Wszystkie powyższe parametry mają być ustalane zgodnie z procedurą stosowaną dla celów badań homologacyjnych i przeliczane na wartość pieniężną za pomocą określonych w projekcie rozporządzenia algorytmów. Można zastanawiać się jak wymienione powyżej kryteria przełożą się na średnią cenę zakupywanych pojazdów.

Czw., 17 Mrz. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski