Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Coraz więcej dzieci potrzebuje wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

Coraz więcej dzieci potrzebuje wsparcia psychologiczno-pedagogicznego fotolia.pl

Podczas posiedzenia zwołanego w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu na wniosek grupy posłów na 11 kwietnia br. Komisje: Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej wysłuchały „Informacji Minister Edukacji Narodowej Pani Anny Zalewskiej na temat sposobu oraz stanu przydzielania nauczycielom zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także w sprawie skali nieprawidłowości w zakresie czasu pracy nauczycieli prowadzących pozaspecjalistyczne zajęcia w bieżącym roku szkolnym”.

Stanowisko resortu przedstawiła sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej – Marzena Machałek.

Jak wskazała Pani Minister system oświaty w Polsce zapewnia dzieciom i młodzieży m.in. możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Realizacja zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest jedną z podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej przedszkola i szkoły.

W ramach tygodniowego czasu pracy nauczyciel – poza obowiązkowym czasem pracy (tzw. pensum) realizuje m.in. inne zajęcia i czynności, które wynikają z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze biorąc pod uwagę potrzeby i zainteresowania uczniów. Od 1 września 2017 r. zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie mogą być realizowane przez nauczyciela w ramach tego czasu - powinny być one wliczone do pensum lub realizowane w ramach godzin ponadwymiarowych.

W dyskusji zwrócono uwagę m.in. na brak psychologów i pedagogów w placówkach oświatowych, a także na coraz większą liczbę uczniów potrzebujących wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.

Sob., 21 Kw. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka