Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dyskusji o kwalifikacji osób nadzorujących stacje kontroli pojazdów - cd.

Na naszych łamach informowaliśmy już o losach projektu rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych – ze względu na nieprzejednane stanowisko części przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury przez kolejne miesiące projekt ten był odsyłany z posiedzenia plenarnego Komisji Wspólnej. Aby przerwać istniejący impas Związek Powiatów Polskich przedłożył w mijającym tygodniu propozycje stanowiące kompromis między oczekiwaniami Ministerstwa a wymogami życia.

Związek Powiatów Polskich proponuje przyjęcie następujących wymogów kwalifikacyjnych w odniesieniu do minimalnego wykształcenia oraz umiejętności zawodowych trzech dodawanych w wykazie stanowisk:

  1. główny specjalista ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów – wyższe o specjalności: pojazdy samochodowe, mechatronika, mechanika, transport drogowy i podyplomowe z zakresu prawa lub administracji albo wyższe prawnicze lub administracyjne i podyplomowe techniczne;
  2.  starszy specjalista ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów – wyższe;
  3. specjalista ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów – średnie.

Dodatkowo w odniesieniu do wszystkich wymienionych wyżej stanowisk specjalistów proponujemy wprowadzenie dodatkowego warunku odbycia 20h kursu specjalistycznego w zakresie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów. Wprowadzenie takiego warunku wymaga wskazania, ze zakres tego szkolenia obejmował będzie aspekty prawne i techniczne realizacji nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów.

Związek Powiatów Polskich proponuje również modyfikację przepisów przejściowych w ten sposób by:

  • uznać, iż równoważne z posiadaniem odpowiednich kwalifikacji jest nie tylko zatrudnienie na stanowisku związanym z nadzorem nad stacjami kontroli pojazdów przez okres 5 lat, lecz również zatrudnienie na takim stanowisku przez okres 2 lat, o ile w tym okresie osoba ta uczestniczyła w trwającym co najmniej 2 dni szkoleniu dotyczącym sprawowania nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów;
  • dla pozostałych osób wydłużyć okres uzyskania brakujących kwalifikacji.

Propozycje będą przedmiotem dyskusji na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska.

 

Czw., 7 Kw. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski