Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Na autostradzie A1 coraz więcej nowej, betonowej nawierzchni

Na autostradzie A1 coraz więcej nowej, betonowej nawierzchni fotolia.pl

Jak informuje GDDKiA, zgodnie z planami przekładany jest ruch na kolejne odcinki nowej, betonowej jezdni przyszłej autostrady A1 pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Kierowcy do 22 października 2020 r. korzystali z 26 km tego typu jezdni, a łącznie z właśnie udostępnionym fragmentem będzie to ok. 34 km. W listopadzie ruch zostanie przełożony na kolejne ok. 20 km nowej jezdni.

W związku z powyższym Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad zwraca się do kierowców z prośbą o to, aby pamiętali o tym, że realizowane obecnie odcinki A1 to jeszcze plac budowy i obowiązuje tu czasowa organizacja ruchu. Ponadto apeluje o zachowanie ostrożności, zdjęcie nogi z gazu i odpowiedzialne zachowanie na tej i innych drogach w kraju – w celu zadbania o bezpieczeństwo własne, ale również osób pracujących na budowie.

Udostępniony właśnie ośmiokilometrowy odcinek łączy województwa łódzkie i śląskie. Jak podaje GDDKiA to wyjątkowo ważny odcinek – obejmuje bowiem kilkusetmetrowy most na Warcie. Jednocześnie jest to ostatni brakujący fragment nowej jezdni na odcinku Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego o długości siedmiu kilometrów. Generalna Dyrekcja informuje o tym, że w przypadku tego odcinka przyszłej autostrady A1 łączne zaawansowanie prac zbliża się do 65 procent. Natomiast na terenie woj. śląskiego, czyli na odcinku od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, zaawansowanie prac przekroczyło 60%. Na tym odcinku kierowcy zyskają sześć kilometrów nowej jezdni, czyli ponad jedną trzecią długości śląskiego odcinka A1 będącego w budowie.

Na całym oddawanym do dyspozycji kierowców fragmencie w obydwóch województwach, czyli na ośmiu kilometrach nowej, betonowej jezdni, będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu, czyli 2+1. Na odcinku w woj. łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w woj. śląskim odwrotnie – dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy.

Kierowcy mają już do dyspozycji nową jedną jezdnię na:

  • ok. 14 km odcinka od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe, gdzie łączna długość to ok. 15,8 km,
  • ok. 7,5 km odcinka Kamieńsk - Radomsko, gdzie łączna długość to ok. 16,8 km; z początkiem listopada przełożenie ruchu na kolejne ok. 9 km,
  • ok. 7 km, niemal całość odcinka Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego,
  • ok. 6 km odcinka granica woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ; w listopadzie kierowcy pojadą nową jezdnią na całej długości blisko 17-kilometrowego odcinka.

Łączna długość wszystkich pięciu budowanych odcinków przyszłej A1 to 81 km.

Źródło: www.gddkia.gov.pl

Czw., 22 Prn. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel