Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kolej w Małopolsce i na Śląsku finansowana z funduszy europejskich

Kolej w Małopolsce i na Śląsku finansowana z funduszy europejskich fotolia.pl

Z funduszy europejskich w województwie małopolskim finansowana jest gruntowna przebudowa całego krakowskiego węzła kolejowego. Przy wsparciu środków unijnych z Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF) realizowany jest projekt modernizacji linii kolejowej E-30.

Stacja kolejowa Kraków Mydlniki została zmodernizowana w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb" o wartości całkowitej ponad 1,8 mld zł, z czego ponad 1,3 mld zł pochodzi z Unii Europejskiej.

Na stacji Kraków Mydlniki podróżni mogą korzystać z nowych wind oraz przejścia podziemnego, które powstało w miejscu dotychczasowej kładki i dwóch peronów. Nowy przystanek Kraków Mydlniki ma znaczenie przede wszystkim dla kolejowego ruchu aglomeracyjnego. Obsługuje pociągi pasażerskie kursujące bezpośrednio w kierunku Krakowa, Katowic, Oświęcimia, Wodzisławia Śląskiego i Trzebini. Stacja jest dostosowana do obsługi pasażerów niepełnosprawnych.

Nowy przystanek Kraków Bronowice zwiększył dostęp mieszkańców aglomeracji krakowskiej do kolei. W Krakowie powstały nowe możliwości szybkich i atrakcyjnych czasowo podróży. Pociągiem z Bronowic szybko dojedziemy do centrum miasta i na lotnisko. Do dyspozycji podróżnych są też pociągi kursujące do stolic sąsiednich województw: Katowic i Rzeszowa.

Na stacji Kraków Mydlniki zbudowano jedno z trzech lokalnych centrów sterowania (LCS), jakie przewidziano w ramach projektu CEF: "Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb". Pozostałe dwa znajdują się na stacjach Jaworzno Szczakowa i Trzebinia. LCS to miejsce, w którym personel na ekranach monitorów śledzi sytuację na torach i pracę dziesiątek urządzeń. System wspiera decyzje dyżurnych i zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Nowe technologie i systemy łączności pozwalają stale czuwać nad bezpiecznym i zgodnym z rozkładem przejazdem pociągów. System pozwoli sprawnie obsługiwać większą liczbę połączeń. LCS ma szczególne znaczenie w obszarze dużych węzłów kolejowych, jakim jest m.in. krakowski węzeł, na których występuję duże natężenie pociągów pasażerskich oraz towarowych.

Źródło: MFiPR

Śr., 12 Sp. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska