Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Analiza i rekomendacja struktury organizacyjno-prawnej Pakietowego Projektu PPP w sektorze dróg gminnych i powiatowych

Analiza i rekomendacja struktury organizacyjno-prawnej Pakietowego Projektu PPP w sektorze dróg gminnych i powiatowych fotolia.pl

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej przedstawiło pierwszą wersję Analizy rekomendowanej struktury organizacyjnej Pakietowego PPP. Dokument, sporządzony na zlecenie MFiPR, stanowi zarys otoczenia prawnego wpływającego na wybór właściwej formy realizacji projektu w formule Pakietowego PPP przez jednostki samorządu terytorialnego w sektorze dróg gminnych i powiatowych. 

O Pakietowym PPP

Jak wskazuje resort, Pakietowe PPP jest odpowiedzią na potrzebę grupowania mniejszych projektów w jeden większy. Takie podejście do realizacji zadań publicznych jest w stanie przynieść korzyści skali, również dlatego, że spotyka się z większym zainteresowaniem partnerów prywatnych niż jednostkowe projekty o małej skali.

W ocenie Ministerstwa wyzwaniem dla grupowania projektów w jeden pakiet jest przyjęcie właściwej struktury organizacyjnej, która będzie zapewniać efektywne przygotowanie projektu i nadzór nad jego realizacją przy jednoczesnym uwzględnieniu postulatów instytucji zapewniających projektowi finansowanie. 

O Analizie

Analizie poddano trzy warianty struktur organizacyjnych:

  1. struktury oparte na relacjach kontraktowych (umowa cywilnoprawna i porozumienie administracyjnoprawne);
  2. związek jednostek samorządu terytorialnego;
  3. spółka komunalna.

Każdy z wariantów został przeanalizowany pod kątem kluczowych aspektów, istotnych z punktu widzenia realizacji Pakietowego Projektu PPP, a mianowicie: stabilności struktury, efektywności kosztowej, kwestii podatkowych, bankowalności, skomplikowania wymogów formalnoprawnych i odrębności od JST oraz specyficznie dla sektora dróg – dostosowanie formy do specyfiki tego sektora. Ostatecznie Analiza wykazała, że w sektorze drogowym preferowaną formą organizacyjno-prawną w kontekście zrealizowania Pakietowego Projektu PPP polegającego na budowie dróg samorządowych jest związek JST. 

Resort zachęca do wyrażenia opinii

MFiPR zachęca wszystkich uczestników rynku PPP do zgłaszania swoich uwag lub postulatów, związanych z treścią Analizy – i prosi o ich przekazywanie do dnia 27 sierpnia 2020 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl

Treść Analizy dostępna jest tutaj. 

Źródło: www.ppp.gov.pl

Czw., 6 Sp. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel