Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kraków: Najdłuższa kładka pieszo-rowerowa w mieście otwarta

Kraków: Najdłuższa kładka pieszo-rowerowa w mieście otwarta fotolia.pl

Dzięki nowej – najdłuższej w mieście – kładce będzie można bezproblemowo dojechać rowerem z rejonów Nowego Bieżanowa na bulwary wiślane. Koszt inwestycji to ponad 21 mln zł.

Kładka jest fragmentem nowej drogi dla rowerów, która połączyła ulicę Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem. Łączna długość trasy to 4,7 km, natomiast sama kładka ma blisko 0,5 km długości. Nowa kładka będzie służyła również pieszym.

Prace przy budowie ścieżki rowerowej wzdłuż Kamieńskiego rozpoczęły się we wrześniu 2018 r., z kolei na samej kładce w lipcu ubiegłego roku. Inwestycja kosztowała ponad 21 mln zł. Wybudowana i wyznaczona w ramach projektu trasa rowerowa łącznie z obiektem ma 4,7 km długości. Sama kładka liczy dokładnie 408,42 m (najazd od ronda Matecznego ma 108 m, najazd od strony lasu 18 m). Łącznie przy budowie obiektu zużyto ok. 160 ton stali zbrojeniowej (dodatkowo 44 t ważyła konstrukcja montowana nad jezdnią i torami) oraz ok. 650 m³ betonu. Wzdłuż całego obiektu zostały zamontowane balustrady łukowe o wysokości 1,4 m oraz 19 lamp oświetleniowych. Część dla rowerzystów została wyznaczona kolorem czerwonym, a dla pieszych żółtym. Konstrukcja postawiona jest na 26 słupach (13 par) oraz przyczółku od strony lasu, składa się z 13 przęseł o rozpiętości od 16 do 28,5 m (10 przęseł żelbetowych, trzy przęsła o konstrukcji zespolonej).

Źródło: Miasto Kraków

Śr., 29 Lp. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Węgrzyn