Stacja Warszawa Zachodnia przestanie straszyć? Rozpoczęła się nowoczesna inwestycja

Stacja Warszawa Zachodnia przestanie straszyć? Rozpoczęła się nowoczesna inwestycja fotolia.pl

1,9 mld zł będzie kosztować inwestycja, która ma odmienić Warszawę Zachodnią. Obecnie, stacja z której każdego dnia korzystają tysiące pasażerów pozostawia wiele do życzenia. – Przebudowa Warszawy Zachodniej to rewolucja na mapie transportowej Warszawy – przyznał Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Warszawa Zachodnia to największa w Polsce stacja pod względem kursujących pociągów. W ciągu doby stację przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.

Remont nie przeszkodzi w obsłudze pasażerów i ruchu pociągów. Obydwa mają zostać utrzymane tak jak dotychczas. Pierwszym etapem inwestycji będzie budowa przejścia podziemnego od strony linii obwodowej. Przygotowane zostanie m.in. lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym oraz nowy peron od strony ul. Tunelowej. Wykonawca przystąpi do budowy kładki po wschodniej stronie stacji. Przejście podziemne będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych.

Na stacji Warszawa Zachodnia nowy układ torowy umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

A na jakie udogodnienia mogą liczyć pasażerowie? Będą to zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni dzięki nowoczesnym systemom i technologiom zyskają obsługę na najwyższym poziomie. Sprawniejsze będzie zarządzenie ruchem kolejowym na warszawskim węźle kolejowym. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. 

Źródło: MI

Śr., 8 Lp. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska