Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Port Gdynia i Centralny Port Komunikacyjny podpisały porozumienie

Port Gdynia i Centralny Port Komunikacyjny podpisały porozumienie fotolia.pl

Porozumienie o współpracy pomiędzy Portem Gdynia i Centralnym Portem Komunikacyjnym będzie dotyczyło planowania, przygotowania i realizacji wspólnych przedsięwzięć inwestycyjnych. Podpisano również list w sprawie kontynuacji przygotowania projektu budowy gdyńskiego Portu Zewnętrznego w formule PPP.

Port Gdynia znajduje się na wejściu korytarza Bałtyk-Adriatyk którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia–Karlskrona. To punkt węzłowy międzynarodowej sieci bazowej TEN-T.

Jedną z planowanych inwestycji jest projekt tzw. Drogi Czerwonej, która ma zapewnić bezpośrednie połączenie sieci dróg krajowych przez drogę ekspresową S6 z Portem Gdynia. Inwestycja zwiększy dostępność portu od strony lądu, a tym samym jego możliwości przeładunkowe. Szacowana łączna wartość budowy Drogi Czerwonej to ponad 1,5 miliarda złotych. Jej realizacja przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad jest zaplanowana na lata 2020-2028. Istotne znaczenie dla trójmiejskich portów mają też planowane inwestycje kolejowe CPK na Pomorzu, w szczególności budowa nowej linii kolejowej CPK–Płock–Grudziądz–Gdańsk i modernizacja istniejących linii kolejowych przez Trójmiasto do Słupska. Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy wyniesie 2 godziny 25 minut, a do CPK będzie o 15 minut krótszy.

Z kolei Port Zewnętrzny to strategiczna inwestycja Portu Gdynia. Jego budowa została przygotowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Firmy będą partycypować w kosztach inwestycji, w zamian za prawo do prowadzenia działalności związanej z przeładunkiem towarów.  

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Śr., 8 Lp. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Węgrzyn