Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Maszynistów czekają zmiany. Przed niektórymi przejazdami kolejowo-drogowymi nie usłyszymy już trąbienia pociągu

Maszynistów czekają zmiany. Przed niektórymi przejazdami kolejowo-drogowymi nie usłyszymy już trąbienia pociągu fotolia.pl

Wszystko za sprawą podpisanej przez Ministra Infrastruktury nowelizacji rozporządzenia w sprawie ogólnych ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji – w zakresie stosowania sygnału Rp 1 „Baczność”. Zmiana dotyczyć będzie najlepiej strzeżonych przejazdów kolejowo-drogowych.

Do tej pory maszyniści wydawali sygnał Rp 1 „Baczność” przed każdym przejazdem kolejowo-rogowym, niezależnie od kategorii przejazdu. Nowelizacja przepisów zakłada jednak, że sytuacja ulegnie zmianie – maszyniści nie będą już mieli takiego obowiązku przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi, czyli wyposażonymi w półsamoczynny lub samoczynny system przejazdowy zabezpieczający całą szerokość przejazdu i powiązany z urządzeniami stacyjnymi lub uzależniony od nich, z wyjątkiem spostrzeżenia przez maszynistów sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa.

Będzie to dotyczyło ponad 750 przejazdów kolejowo-drogowych. Zmiany są wynikiem dużej ilości skarg nadsyłanych przez mieszkańców, którzy skarżyli się na hałasy wydawane przez nadjeżdżające pociągi. Jak argumentuje wiceminister infrastruktury, Andrzej Bittel, zmiana na ma celu poprawę standardu życia mieszkańców przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.  

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Pt., 6 Gr. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska