Minimalne wymagania dotyczące mobilnej stacji kontroli drogowej oraz wyznaczonego punktu przeprowadzania kontroli drogowej

Minimalne wymagania dotyczące mobilnej stacji kontroli drogowej oraz wyznaczonego punktu przeprowadzania kontroli drogowej fotolia.pl

Ministerstwo Infrastruktury skierowało do konsultacji publicznych projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury ws. minimalnych wymagań w zakresie wyposażenia i przyrządów kontrolno-pomiarowych stosowanych w mobilnej stacji kontroli drogowej oraz w wyznaczonym punkcie przeprowadzania kontroli drogowej, datowany na 4 października 2019 roku. Projekt ma realizować postanowienie zawarte we wchodzącym niebawem w życie art. 129fb ustawy – Prawo o ruchu drogowym.

W § 5 ust. 1 projektu znajduje się postanowienie mówiące o tym, że wyposażenie kontrolno-pomiarowe linii diagnostycznej, mobilnej stacji kontroli drogowej i wyznaczonego punktu przeprowadzania kontroli drogowej, obejmuje co najmniej następujące urządzenia:

  1. urządzenie rolkowe do kontroli działania hamulców dokonujące pomiaru, wyświetlenia i zapisu siły hamowania;
  2. urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdu bez podnoszenia osi.

Równocześnie w ust. 2 przywołanego paragrafu wskazano, że mobilna stacja kontroli drogowej i wyznaczony punkt przeprowadzania kontroli drogowej mogą być dodatkowo wyposażone w następujące urządzenia i przyrządy:

  1. miernik nacisku na pedał hamulca;
  2. miernik ciśnienia powietrza w pneumatycznych układach hamulcowych;
  3. dymomierz;
  4. analizator spalin samochodowych;
  5. przyrząd do pomiaru głębokości bieżnika opon;
  6. urządzenie do połączenia z elektronicznym interfejsem pojazdu;
  7. miernik poziomu hałasu;
  8. inne wyposażenie kontrolno-pomiarowe do oceny stanu technicznego pojazdu.

Ponadto według § 4 projektu miejsce do przeprowadzania kontroli będzie musiało spełniać następujące wymagania:

  1. posiadać utwardzoną powierzchnię, w szczególności o nawierzchni bitumicznej, betonowej, kostkowej, klinkierowej, z płyt betonowych lub kamienno-betonowych o wymiarach umożliwiających przeprowadzenie kontroli;
  2. nie móc powodować zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, jak również stwarzać zagrożenia innych osób znajdujących się w obszarze przeprowadzania kontroli.

Z projektem rozporządzenia można się zapoznać korzystając z linku zamieszczonego poniżej.

Źródło: www.legislacja.rcl.gov.pl

Pt., 18 Prn. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel