Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Toruń modernizuje infrastrukturę komunikacji miejskiej

Toruń modernizuje infrastrukturę komunikacji miejskiej fotolia.pl

Urząd Miasta Torunia podpisał umowę z GMV Innovating Solutions na rozbudowę systemu zarządzania flotą oraz dynamicznej informacji pasażerskiej. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. rozszerzenie funkcjonalności obecnie działającego systemu oraz włączenie do niego floty autobusowej transportu zbiorowego w mieście. Zakończenie modernizacji planowane jest na czerwiec 2021 roku.

To nie pierwszy raz, gdy Toruń zaufał warszawskiej firmie. W 2014 roku GMV wdrożyło system informacji pasażerskiej (SIP) we flocie tramwajów w mieście. Obejmuje on komputery pokładowe z lokalizatorem GPS zamontowane w 51 pojazdach, system centralny do zarządzania flotą taboru komunikacji miejskiej, a także 67 przystankowych tablic wyświetlających komunikaty o planowanych odjazdach tramwajów i ewentualnych opóźnieniach. Podróżujący mogą również korzystać z internetowego serwisu z wyszukiwarką przystanków i dynamiczną informacją pasażerską, dzięki któremu otrzymują w czasie rzeczywistym aktualne dane na temat transportu zbiorowego.

W ramach nowej umowy Zamawiający chce rozszerzyć funkcje obecnie działającego systemu o m.in. program do tworzenia topologii miejskiej sieci autobusowej i tramwajowej. To rozwiązanie pozwoli na optymalizację wykorzystania floty, sprawniejsze planowanie grafików obsługi taboru, a także szybsze generowanie rozkładów jazdy m.in. dla kierowców, na przystanki oraz do serwisu internetowego. Uzupełnieniem tego ostatniego ma być aplikacja na urządzenia mobilne uwzględniająca planer podróży, powiadomienia o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej oraz zapisywanie preferowanych przystanków.

Przetarg obejmuje również włączenie floty autobusowej MZK do systemu informacji pasażerskiej. W zakres tego projektu wchodzi dostawa, montaż i uruchomienie urządzeń pokładowych w 115 autobusach komunikacji miejskiej wraz z konsolami kierowcy. Zapewnienie komunikacji między dyspozytornią a prowadzącym pojazd poprawi punktualność sieci transportowej, a w przypadku utrudnień na drodze pomoże na bieżąco opracowywać alternatywne trasy przejazdu. Mieszkańcy będą informowani o zmianach przez 73 nowe tablice informacji pasażerskiej z modułem głosowym. Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej w Toruniu to kolejny dowód na to, co zauważamy od lat: Polska jest na zaawansowanym poziomie implementacji tego typu rozwiązań. Inteligentne systemy transportowe zwiększają zaufanie mieszkańców do transportu publicznego, dostarczając precyzyjnych danych, na których podróżujący mogą polegać. W konsekwencji, coraz więcej osób korzysta regularnie z komunikacji miejskiej, co wspomaga miasto w walce z zanieczyszczeniem powietrza i upłynnia ruch uliczny – mówi Rafał Krzysiak, Business Development Manager w GMV. Cieszy nas, że Toruń po raz kolejny uznał naszą ofertę za najbardziej atrakcyjną, co pozwoli nam na wprowadzanie kolejnych innowacji technologicznych do zarządzania miastem – dodaje.

Czw., 4 Lp. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska