Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

A1 Gdańsk-Toruń – łatwiejsze płatności za przejazd

A1 Gdańsk-Toruń – łatwiejsze płatności za przejazd fotolia.pl

Jak informuje resort infrastruktury, kierowcy jadący koncesyjnym odcinkiem autostrady A1 Gdańsk – Toruń mogą już korzystać z automatycznej metody płatności – AmberGo, ułatwiającej płatności za przejazd. GTC S.A., koncesjonariusz autostrady A1, w porozumieniu z Ministerstwem Infrastruktury, rozszerzył automatyczną metodę płatności – bez biletów i płacenia metodą tradycyjną na bramkach wyjazdowych. Usługa polega na automatycznym rozpoznawaniu tablic rejestracyjnych pojazdów (video tolling), w powiązaniu z aplikacją obsługującą płatności.

Jak to działa?

Aby skorzystać z uproszczonej płatności za przejazd wystarczy pobrać na telefon aplikację Autopay i podczas rejestracji podać markę i numer rejestracyjny samochodu oraz powiązać konto z kartą płatniczą. Podczas przejazdu przez bramki wjazdowe system zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu, kolor sygnalizacji świetlnej zmieni się z czerwonego na zielony i automatycznie podniesie się szlaban. Opłata za przejazd zostanie pobrana z karty płatniczej. Podczas przejazdu przez bramki aplikacja nie musi być aktywna (włączona).

Dla komfortu i bezpieczeństwa kierowców zastosowano odpowiednie oznakowanie dla wszystkich bramek. Dodatkowo na każdym z placów poboru opłat będzie uruchomiona bramka wyłącznie dla użytkowników AmberGO, na której nie będzie możliwości zapłacenia za przejazd metodą tradycyjną (gotówka/karta).

Pilotaż nowego rozwiązania został uruchomiony w ubiegłoroczne wakacje. Mogli z niego skorzystać kierowcy pojazdów osobowych do 3,5 t, z polskimi numerami rejestracyjnymi, podróżujący najdłuższym odcinkiem autostrady A1 od Rusocina do Nowej Wsi w obu kierunkach.

Przepustowość bramek dzięki automatycznej metodzie płatności może być nawet trzykrotnie większa od tej w systemie tradycyjnym. Obecnie maksymalna przepustowość bramki zjazdowej to 200 pojazdów na godzinę. Zgodnie z przewidywaniami koncesjonariusza może ona wzrosnąć nawet do 600 pojazdów na godzinę.

Pozostałe zmiany w poborze opłat na A1

Ruch na krańcowych Punktach Poboru Opłat (PPO) w Rusocinie i Nowej Wsi występujący w okresie wakacyjnym, w szczególności podczas weekendów, bywa nawet dwukrotnie większy niż średni dobowy ruch roczny. W związku z tym na okres wakacji wprowadzono dodatkowe działania mające na celu usprawnienie ruchu na tym odcinku A1:

  • odstąpienie od poboru opłat od wszystkich pojazdów na czas do 30 minut – w sytuacji, gdy średni czas oczekiwania na uiszczenie opłaty w punkcie poboru opłat w Nowej Wsi lub w Rusocinie przekroczy 25 minut; w sytuacjach szczególnych odstąpienie od poboru opłat może trwać nawet do 45 min. - kiedy 30 min. nie jest wystarczające na rozładowanie zatoru i identyfikowane jest istotne ryzyko konieczności powtórnego podniesienia szlabanów w krótkim czasie;
  • zaokrąglenie stawki opłaty za przejazd całym odcinkiem Rusocin – Nowa Wieś, Nowa Wieś – Rusocin z 29,90 zł do 30,00 zł dla pojazdów osobowych;
  • zaokrąglenie stawki opłat za przejazd odcinkiem Rusocin – Turzno, Turzno – Rusocin z 26,70 zł do 27 zł oraz odcinkiem Rusocin – Lubicz, Lubicz – Rusocin z 27,90 zł do 28 zł dla pojazdów osobowych.

Źródło: www.gov.pl/infrastruktura

Czw., 27 Czrw. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel