Węzeł Poronin już otwarty

Węzeł Poronin już otwarty fotolia.pl

Zakończono, długo wyczekiwaną, kluczową dla Podhala ale i ważną strategicznie dla reszty kraju inwestycję – budowę węzła drogowego na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 47 z drogą wojewódzką nr 961 w Poroninie.

21 grudnia br., po wielu miesiącach utrudnień, pierwsi kierowcy mogli bez przeszkód przejechać całym, nowo wybudowanym odcinkiem drogi. Przedsięwzięcie, które zważywszy na duży ruch samochodowy na tej trasie było niezwykłym wyzwaniem, pochłonęło blisko 50,5 mln zł.

Prace nad budową węzła ruszyły w 2016 roku, a w grudniu zgodnie z harmonogramem zakończono budowę tej istotnej dla całego województwa inwestycji.

W ramach inwestycji wybudowano most na potoku Poroniec oraz wiadukt drogowy przebiegający nad drogą wojewódzką nr 961. Powstał także tunel, przez który poprowadzono drogę wojewódzką nr 961. Nad nim natomiast przebiega linia kolejowa (nr 99) oraz droga krajowa (DK 47).

Sporo pracy budowlańcy włożyli także w montaż konstrukcji 100-metrowego – największego obiektu tej inwestycji – mostu drogowego na rzece Biały Dunajec, przebiegającego w ciągu drogi powiatowej nr 1651. Prace nad samym tym odcinkiem trwały niemal rok.

Kierowcy przejadą również przez nowe rondo, które powstało dokładnie w miejscu skrzyżowania Zakopianki z drogą powiatową nr 1651. Co więcej, będą mogli korzystać z rozbudowanych dróg dojazdowych do ronda, czyli z drogi krajowej nr 47, wojewódzkiej nr 961 oraz powiatowej nr 1651 w kierunku od Zębu do Poronina.

Podczas inwestycji pamiętano także o bezpieczeństwie pieszych. Powstały tu szerokie chodniki, a z myślą o miłośnikach dwóch kółek także nowa ścieżka rowerowa. Warto dodać, że trasa dla jednośladów biegnie m.in. przez kładkę nad potokiem Poroniec i kładkę dla pieszych, którą wybudowano nad drogą wojewódzką. To jednak nie wszystko. Podróżujący na dwóch kółkach będą mogli odpocząć nad rzeką Biały Dunajec, gdzie z myślą o nich powstanie, jeszcze przed wakacjami, Miejsce Obsługi Rowerzystów.

Inwestorem całego zadania było województwo małopolskie. Roboty budowlane sfinansowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy – gmina Poronin, powiat tatrzański i województwo małopolskie. Wykonawcą węzła było konsorcjum firm Banimex i Eurovia.

Źródło: malopolska.pl

Czw., 27 Gr. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa