Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Transport rzeczny – europejski głos

Transport rzeczny – europejski głos fotolia.pl

Rada Unii Europejskiej ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii podczas posiedzenia 3 grudnia 2018 r. przyjęła konkluzję w sprawie transportu wodnego śródlądowego.

Dokument podkreśla rolę żeglugi śródlądowej, której rozwój może znacznie przyczynić się do łagodzenia negatywnych skutków całego sektora transportu. Rada UE kieruje w nim w stronę Komisji Europejskiej postulat realizacji działań zmierzających do pełnego wykorzystania potencjału śródlądowych dróg wodnych w Europie. 

W kontekście unijnych działań Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej stoi na stanowisku, że zrównoważony system transportowy w Polsce nie może rozwijać się bez żeglugi śródlądowej – gałęzi, która jest najbardziej ekologiczną i przyjazną środowisku. Resort podkreśla wyraźną przewagę transportu wodnego śródlądowego nad transportem kolejowym i drogowym m.in. ze względu na mniejszą emisję CO2. Ponadto zaznacza, że ten rodzaj transportu nie generuje kosztów walki z hałasem, zmniejsza zatłoczenie na drogach, a także cechuje się minimalnym występowaniem wypadków komunikacyjnych.

Według MGMiŻŚ przywrócenie żeglowności na polskich śródlądowych drogach wodnych należy traktować nie tylko jako wypełnienie zobowiązań wynikających z międzynarodowych umów, ale jako decydujący wkład w rozwój gospodarczy kraju i Europy.

Treść konkluzji (w języku angielskim) można znaleźć pod adresem: www.consilium.europa.eu

Źródło: www.gov.pl

Pt., 14 Gr. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel