Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pierwszy autonomiczny bus zintegrowany z systemie dyspozytorskim

Pierwszy autonomiczny bus zintegrowany z systemie dyspozytorskim .

Projekt „Route 12” dotyczący autonomicznego autobusu poruszającego się na terenie Swiss Transit Lab w Neuhausen przeszedł do kolejnej fazy. Wczoraj pojazd rozpoczął kursowanie w centrum miasta Neuhausen i jest w pełni zintegrowany z systemem sterowania będącym w posiadaniu  VBSH (Verkehrsbetriebe Schaffhausen – organu transportu publicznego w Schaffhausen). Oznacza to, że pasażerowie mogą skorzystać z przejazdu linią na której kursuje autonomiczny autobus.

27 marca 2018 roku testy zostały przeniesione z siedziby SIG na ulice Neuhausen. Pozwolenie na dołączenie pojazdu do ruchu wydał szwajcarski federalny urząd ds. Ruchu drogowego (ASTRA). Dzięki temu prezes Trapeze Peter Schneck wraz z dyrektorem VBSH Bruno Schwagerem mogli uroczyście umieścić tablicę rejestracyjną w autobusie „Trapizio", a pojazd od tej chwili może oficjalnie stać się częścią ruchu miejskiego.

Wcześniej, właśnie w siedzibie SIG, gdzie znajduje się utworzone na początku 2018 roku Swiss Transit Lab, produkowane były wagony kolejowe, tramwaje i kolejki linowe. Na terenie testowym w Neuhausen trwają prace nad rozwojem usług i rozwiązań zaspokajających potrzeby mobilności przyszłości. Założycielami STL są: globalny lider w zakresie rozwiązań dla transportu publicznego - Trapeze, spółka stowarzyszona AMoTech oraz Organ ds. Transportu Publicznego w Schaffhausen – VBSH. Działania wspierają regionalne władze kantonu Schaffhausen. Celem jest nie tylko wdrożenie Trapizio na ulice Schaffhausen, ale także projektowanie mobilności przyszłości w kontekście globalnym z międzynarodowymi partnerami.

Aktualnie partnerzy projektu koncentrują się na dalszej integracji autonomicznego pojazdu w sieci VBSH. Na potrzeby projektu VBSH zatrudnił i przeszkolił trzech nadzorców pojazdu, którzy zawsze są na pokładzie podczas podróży. Autobus planowo będzie kursował w godzinach 13 do 17 w dni powszednie oraz od 10 do 18 w niedziele i święta. Szczegółowy harmonogram będzie publikowany na stronie www.swisstransitlab.com i może ulegać zmianie ze względu na wewnętrzne testy i prace konserwacyjne.

Instytut Nauki, Technologii i Polityki ETH z Zurychu otrzymał już ponad 1400 odpowiedzi spośród 8000 osób zaproszonych do wzięcia udziału w testach z autonomicznym pojazdem.

Więcej informacji o projekcie i szwajcarskim laboratorium Transit Lab na stronie www.swisstransitlab.com

Wcześniej o autonomicznym pojeździe pisaliśmy już tutaj.

Czw., 29 Mrz. 2018 0 Komentarzy
Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska
sekretarz redakcji Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska