Lista błędów związanych z funkcjonowaniem CEPIK 2.0

 Lista błędów związanych z funkcjonowaniem CEPIK 2.0 fotolia.pl

31 stycznia br. Konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego podjął stanowisko w sprawie funkcjonowania systemu CEPiK.

Samorządowcy wyjaśniają w nim, że w związku z wdrożeniem od dnia 13 listopada 2017 roku systemu CEPiK 2,0 w systemie POJAZD w aplikacji występują nieustające błędy i ogromne utrudnienia związane z rejestracją i wyrejestrowaniem pojazdów.

- Mamy obecnie w naszych Wydziałach Komunikacji dezorganizację, zamieszanie które jest nieprzewidywalne w skutkach oraz natężeniu. Wdrożenie systemu doprowadziło do spadku liczby realizowanych działań (około 30% ), co wiąże się ze spadkiem dochodu dla powiatu. To na urzędnikach jako osobach mających bezpośredni kontakt z obywatelami skupia się niezadowolenie obywateli. To urzędnicy pracujący w Wydziałach Komunikacji muszą wykonywać wielokrotnie te same czynności tj. ten sam wniosek o rejestrację lub wyrejestrowanie pojazdu muszą kilkakrotnie wprowadzać w system Pojazd aby za którymś razem (bywa że trwa to miesiąc a nawet i dłużej, codziennie przez pracowników jest sprawdzane czy pojazd można zarejestrować lub zamówić dowód rejestracyjny) tak aby system zapisał dane i przekazał do CEPiK. Wszystkie problemy oraz błędy związane z system są na bieżąco zgłaszane do Service Desk firmy DXC zakładane są numery zgłoszeń po upływie pewnego czasu zgłoszenie jest zamykane przez Service Desk mimo to że problem jest nie rozwiązany.

Starosta nie ma wpływu na sprawność funkcjonowania systemu CEPiK 2,0 ponieważ system jest wprowadzony i nadzorowany centralnie przez Ministerstwo Cyfryzacji.

W związku z powyższym prosimy o zajęcie stanowiska w/w sprawie oczekujemy ze strony resortu, aby natychmiastowo doprowadził do stabilizacji systemu i usunął już powstałe zaległości, jednocześnie wnioskujemy o to, aby wydano jasny komunikat, że to nie pracownicy Wydziałów Komunikacji są odpowiedzialni za pracę na takim systemie i nie oni ponoszą odpowiedzialność za wszelkie problemy jakie dotknęły obywateli – czytamy w stanowisku.

W stanowisku starostwie prezentują listę blisko 50 błędów związanych z funkcjonowaniem systemu CEPiK 2.0., a wśród nich m.in.:

  • brak możliwości wybrania z katalogu marki Autosan,
  • brak możliwości wymiany dowodu rejestracyjnego nie ma możliwości dopisania współwłaściciela,
  • brak ostatniej linii w adnotacji wieloliniowej,
  • brak możliwości usunięcia na ostatniej stronie dow. rej. współwłaściciela,
  • brak możliwości wprowadzenia w system dopuszczalne i maksymalnej masy przyczepy,
  • brak możliwości zamówienia wtórnika dowodu rejestracyjnego występuje błąd globalny,
  • brak możliwości zmiany gminy,
  • brak możliwości przywrócenia pojazdu do ruchu po czasowym wycofaniu,
  • brak możliwości wprowadzenia utraty dowodu rejestracyjnego,
  • brak możliwości wydania tablic tymczasowych na przejazd na badanie techniczne.

To nie jedyny przypadek, gdy przedstawiciele powiatów przygotowują listę błędów występujących w systemie CEPiK. Pisaliśmy o tym ostatnio tutaj.

Pon., 12 Lt. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska