Uchwała dotycząca stawki za korzystanie z przystanków

Uchwała dotycząca stawki za korzystanie z przystanków fotolia.pl

Obowiązkiem właściwego organu danej jednostki samorządu terytorialnego jest rozważenie w procesie uchwałodawczym dotyczącym uchwały w przedmiocie ustalenia stawki opłaty, o której mowa w art. 16 ust. 4 i 5 ustawy z 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, czy nie będzie ona dyskryminować określonego kręgu jej adresatów.

Delegacja ustawowa zawarta w art. 16 ust. 4 ww. ustawy obliguje radę gminy do dokonania uprzedniej analizy wskazującej, że zastosowanie jednolitej stawki dla wszystkich przewoźników operujących na przystankach, których gmina jest właścicielem lub zarządzającym, będzie uwzględniać niedyskryminujące zasady. Należy przez to rozumieć zapewnienie traktowania wszystkich przewoźników w sposób równorzędny poprzez wyeliminowanie lub ograniczenie konkurencji wśród przewoźników wykonujących usługi przewozu w granicach miasta (gminy).

Kryteria, jakimi mają się kierować radni podejmujący uchwałę, winny wynikać z uzasadnienia uchwały, a także towarzyszących podjęciu uchwały dokumentów. Dla oceny motywów działania organu nie może być wystarczająca sama treść uchwały, z której nie wynikają racje, jakimi kierował się organ podejmujący rozstrzygnięcie skierowane do adresatów stojących na zewnątrz administracji i dotyczące ich sytuacji prawnej.

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 19 października 2017 r. II SA/Ke 566/17

Źródło: CBOSA

Pt., 29 Gr. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Marcin Maksymiuk