Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Drogi coraz lepsze

Drogi coraz lepsze fotolia.pl

Już przeszło 50% sieci dróg krajowych w Polsce będzie dopuszczona do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku osi do 11,5 t. Od strony technicznej jest to konsekwencją wybudowania i oddania do użytkowania nowych odcinków dróg krajowych, w tym autostrad i dróg ekspresowych, a także podwyższenia parametrów technicznych niektórych innych odcinków. Z prawnego punktu widzenia będzie to natomiast konsekwencją wydania odpowiedniego rozporządzenia przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa.

Projekt nowego rozporządzenia – zastępującego dotychczas obowiązujące, a wydane 13 maja 2015 r. – jest już na końcowym etapie prac. Rozporządzenie przewiduje, iż:

  • długość dróg krajowych o dopuszczalnym nacisku osi do 11,5 t wzrośnie o ok. 3594 km do 10.455 km (54,2% ogólnej długości dróg tej kategorii);
  • długość dróg krajowych o dopuszczalnym nacisku osi do 10 t zmaleje o ok. 3382 km;
  • długość dróg krajowych o dopuszczalnym nacisku osi do 8 t zmniejszy się o ok. 112 km. Łączny kilometraż tych dróg wyniesie już tylko 1996 km.

Jednocześnie sieć dróg wojewódzkich o dopuszczalnych naciskach osi do 10t wzrośnie o ok. 430 km i osiągnie ogólną długość ok. 14.158 km

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10t oraz wykazu dróg krajowych, po których mową poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t został wiążąco pozytywnie zaopiniowany w dn. 20 marca br.

Niedz., 19 Mrz. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski