Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

„Bądź z innej bajki” – kampania bezpieczeństwa w Internecie

„Bądź z innej bajki” – kampania bezpieczeństwa w Internecie fotolia.pl

Ministerstwo Cyfryzacji ruszyło z nową kampanią – „Bądź z innej bajki”, która ma pomóc rodzicom lepiej zrozumieć na jakie zagrożenia w sieci mogą trafić ich dzieci, jak im zapobiegać i jak o nich rozmawiać. Kampania ma również zachęcić rodziców do większego zaangażowania w wirtualne życie dzieci.

Ministerstwo podeszło do tematu nietypowo, bo bajkowo by lepiej trafić do wyobraźni i dorosłych, i dzieci przygotowano uwspółcześnione wersje klasycznych baśni.

W kampanii spotkamy więc znane postacie - Czerwonego Kapturka, Śpiącą Królewnę, Królową Śniegu oraz Rybaka i Złotą Rybkę. Nieco inne będą jednak ich przygody. Postanowiono przed nimi nowe wyzwania – będą musieli poradzić sobie z zagrożeniami, które wcale nie są bajkowe, a jak najbardziej realne i współczesne.

Tematy jakie zostaną poruszone to hejt, grooming, patostreamy czy FOMO - to zagrożenia, z którymi coraz częściej spotykają się młodzi użytkownicy Internetu.

Animacje zostaną uzupełnione o podcasty z wypowiedziami ekspertów, którzy doradzą rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi na temat wybranych problemów, a także jak sobie z nimi skutecznie radzić. Do każdej opowieści przygotowano też plakat z poradami, który będzie można wydrukować i powiesić w domu, szkole lub bibliotece.

Według statystyk - co trzeci nastolatek doświadczył w sieci aktów cyberprzemocy. Jej najczęstsze formy to między innymi agresja słowna, upublicznianie kompromitujących, przerobionych materiałów, publikowanie obraźliwych komentarzy czy włamania na prywatne konta. Młodzi ludzie najczęściej stają się celem ataków za swoje poglądy, wygląd, upodobania, pochodzenie i ubiór.

Źródło: MC

Czw., 8 Prn. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek