Dostęp do informacji publicznej - zasady funkcjonowania szkoły jako placówki oświatowej

Dostęp do informacji publicznej - zasady funkcjonowania szkoły jako placówki oświatowej fotolia.pl

Wojewódzki Sąd Administracyjny w wyroku z 27 lutego 2020 r. (sygn. akt II SAB/Po 134/19) przyjął, że informacja o pełnieniu przez uczniów i uczennice dyżurów w szkole stanowi informację publiczną. 

Wniosek w powołanej sprawie dotyczył udostępnienia następującej informacji publicznej: czy w szkole organizowane jest pełnienie dyżurów przez uczniów i uczennice, a jeśli tak, to jakie są obowiązki uczniów i uczennic w trakcie dyżurów, gdzie są pełnione, w jakich godzinach/turach, w jakim systemie organizowane są dyżury, jaki dokument wprowadza i reguluje dyżury (zarządzenie dyrektora, statut, inne) - w tym zakresie dodatkowy wniosek o skan dokumentów wprowadzających i regulujących dyżury, w jaki sposób uczniowie i uczennice obowiązane są do nadrobienia zaległości, jeśli dyżur odbywa się w trakcie lekcji, czy dyżury podlegają jakiejś ocenie (np. punkty z zachowania) lub są gratyfikowane lub premiowane w inny sposób, a także, czy dyżury są obowiązkowe, czy dobrowolne.

Jak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny informacje, o których udzielenie zwrócono się w powołanej sprawie, stanowią w informację publiczną. Wniosek dotyczył bowiem udzielenia informacji o zasadach wewnętrznego funkcjonowania szkoły jako placówki oświatowej - podmiotu wykonującego zadania publiczne, którego zasadniczym zadaniem jest działalność dydaktyczno-wychowawcza oraz realizacji powierzonych szkole zadań, w tym realizacji zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.

Źródło: CBOSA

Sob., 19 Wrz. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka