Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kwestiowanie przez osobę prowadzącą szkołę niepubliczną budżetu powiatu

Kwestiowanie przez osobę prowadzącą szkołę niepubliczną budżetu powiatu fotolia.pl

Samo określenie wysokości planowanej dotacji dla określonej szkoły w uchwale budżetowej rady powiatu nie rodzi określonego uprawnienia dla organu prowadzącego daną szkołę, co do możliwości jej zaskarżenia. Uchwała budżetowa powiatu jako plan dochodów i wydatków jednostki samorządu terytorialnego nie kreuje bezpośrednio żadnych uprawnień osób trzecich, czy też zobowiązań wobec osób trzecich, w odróżnieniu od uchwały rady powiatu opartej o upoważnienie wynikające z art. 38 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, której zapisy regulują niewątpliwie uprawnienia, czy obowiązki osób trzecich.

W odróżnienie też od czynności organów wykonawczych powiatu podejmowanych na podstawie podjętych uchwał informujące o ustaleniu wysokości datacji dla placówek niepublicznych oraz przekazaniu ustalonej kwoty. Czynności te należy uznać za czynności, o których mowa w art. 3 § 2 pkt 4 p.p.s.a. (zob.: Postanowienie NSA z dnia 14 stycznia 2009 r., II GPS 7/08; Wyrok NSA z 17 stycznia 2008 r., II GSK 320/07; Wyrok WSA w Opolu z dnia 11 grudnia 2009 r., I SA/OP 475/09).

Źródło: CBOSA

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 7 września 2017 r., I SA/Sz 498/17 – wyrok oparty na nieobowiązującej już podstawie, wynikającej z uchylonego art. 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty. Jednakże z uwagi na uregulowanie omawianej kwestii niemal analogicznie w art. 38 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych nie stracił na aktualności.

 

Czw., 16 Lp. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka