Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

„Piątka za segregację” – kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska

„Piątka za segregację” – kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska fotolia.pl

„Piątka za segregację” to hasło przewodnie kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Środowiska, która ma na celu edukację społeczeństwa w zakresie prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Dotyczy ona Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów i jest skierowana zarówno do samorządów, jak i do właścicieli gospodarstw domowych. Kampanię wspiera również program edukacyjny dla dzieci.

Kampania Ministerstwa Środowiska nawiązuje do wprowadzonego w Polsce Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO), zgodnie z którym należy oddzielać surowce od odpadów, które nie nadają się do powtórnego przetworzenia. Celem kampanii jest  kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski oraz prośrodowiskowe zaangażowanie odbiorców przejawiające się w umiejętności właściwej segregacji odpadów. Kampania ma też pokazać, że segregacja odpadów przynosi realne korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.

Motywację do segregowania odpadów ma zwiększyć nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która weszła w życie 6 września. Wprowadza ona nowe zasady zróżnicowania stawek opłat za odpady zbierane w sposób selektywny i nieselektywny. Osoby segregujące odpady zapłacą za ich zagospodarowanie co najmniej dwa razy mniej niż te, które nie realizują tego obowiązku.

Hasło kampanii odnosi się do symbolicznego przybicia piątki – przyjaznego gestu wykonywanego przez dwie osoby na powitanie. Gest może być też traktowany jako akceptacja jakiegoś działania, potwierdzenie słuszności, racji czy radości z sukcesu.

Motywem przewodnim kampanii „Piątka za segregację” jest pięciu bohaterów: Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko. Każdy z nich jest przypisany do innego rodzaju odpadów oraz kolorystyki pojemników:

  • Wyszkłolony – zachęca do segregacji szkła,
  • Papa Pier – edukuje na temat segregacji papieru,
  • Plastika Metalica – tłumaczy, jak segregować tworzywa sztuczne i metale,
  • El Bio – nawiązuje do segregacji odpadów BIO,
  • Zmieszko – wskazuje, jakie odpady, powinny trafiać do pojemników z napisem „zmieszane”.

Na potrzeby kampanii są przygotowywane również spoty filmowe, które będą pokazywać perypetie jej bohaterów. Filmy mają w przystępny sposób przedstawić różne aspekty segregacji odpadów, a także edukować i zachęcać do zmiany postaw. W ramach projektu jest też prowadzona komunikacja z jednostkami samorządu terytorialnego i szkołami.

Źródło: MŚ

Czw., 31 Prn. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska