Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Uczeń z chorobą przewlekłą w szkole

Uczeń z chorobą przewlekłą w szkole fotolia.pl

Na początku grudnia w Warszawie odbyła się konferencja pod tytułem - „Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów z chorobami przewlekłymi w edukacji włączającej”. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach projektu realizowanego przez Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE we współpracy z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.

Podczas konferencji zostały poruszone problemy z jakimi boryka się nauczanie uczniów z chorobami przewlekłymi w polskich szkołach. W trakcie konferencji zwrócono uwagę na właściwe przygotowanie kadr do pracy w klasach, do których uczęszczają uczniowie o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. Prof. Dr hab. Joanna Mazur wygłosiła wykład inauguracyjny, w którym, na podstawie licznych wyników badań, wskazała zależności stanu zdrowia dziecka od szeroko pojmowanego środowiska społecznego, warunków ekonomicznych oraz czynników chroniących.

W kolejnych częściach konferencji uwagę zwrócono na zakres działań pielęgniarki szkolnej w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej. Omówione zostały także psychospołeczne aspekty funkcjonowania uczniów z chorobami przewlekłymi oraz role środowiska rówieśniczego i rodzinnego w przeżywaniu choroby. Przedstawione zostały także przykłady dobrych praktyk placówek, do których uczęszczają uczniowie z chorobami przewlekłymi w tym z astmą i cukrzycą. Zaprezentowane zostały także wyniki analiz ankiet przeprowadzonych w kuratoriach oświaty, poradniach psychiczno-pedagogicznych i w szkołach, w ramach monitorowania działań podejmowanych przez te placówki w zakresie edukacji uczniów z chorobami przewlekłymi i opieką nad nimi.

Ostatnim punktem wydarzenia było odczytanie fragmentu listu nadesłanego przez stowarzyszenie „Słodka Jedynka”, przedstawiającego stanowisko rodziców działających na rzecz pomocy dzieciom i młodzieży z cukrzyca typu 1.

Wydarzenie to, było kolejną formą doskonalenia dotyczącą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  w edukacji włączającej, odpowiadająca na potrzeby środowiska oświatowego, realizowaną przez Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE.

Źródło: ore.edu.pl

Czw., 13 Gr. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek