Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Edukacja włączająca: rekomendacje

Edukacja włączająca: rekomendacje fotolia.pl

Obowiązek dla wszystkich kadr systemu, szukanie najlepszych rozwiązań dla wszystkich uczących się, określenie praktycznych wytycznych, udzielenie wsparcia dyrektorom szkół, zapewnienie mechanizmu finansowania. To tylko niektóre z zaleceń wdrażania koncepcji edukacji włączającej. Zostały one opracowane we współpracy polskiego Ministerstwa Edukacji Narodowej z Europejską agencją ds. specjalnych potrzeb i edukacji włączającej w ramach Programu Wspierania Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej.

Poszczególne rekomendacje odnoszą się do poszczególnych aspektów systemu edukacji włączającej, uwzględnionych w pracach analitycznych. Rekomendacje są wzajemnie połączone i uzupełniają się. Zostały zidentyfikowane, jako aktualne priorytety działań w zakresie prawa i polityki edukacyjnej. Można je uznać za najistotniejsze czynniki mające potencjalnie największy wpływ na promowanie zmian systemowych i rozwoju systemu edukacji w perspektywie długoterminowej. Jednak jak podkreśla resort edukacji, zalecenia nie są wyczerpujące. Stanowią propozycję i wymagają dalszej pogłębionej dyskusji oraz dalszych prac. Dlatego MEN zachęca pracowników samorządowych do zapoznania się z materiałem i przesyłanie uwag.

Dokument można znaleźć tutaj.

Źródło: men.gov.pl

Sob., 17 Lst. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża