Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Na UJ przez ePUAP

Na UJ przez ePUAP fotolia.pl

Usługa elektronicznego sposobu doręczania pism za pośrednictwem platformy ePUAP cieszy się coraz większą popularnością wśród studentów. Uniwersytet Jagielloński (UJ), który udostępnił ją jako pierwsza uczelnia w Polsce, w dotychczasowych naborach wysłał już kandydatom 5440 elektronicznych decyzji w sprawie przyjęcia na studia.

Kandydaci na studentów UJ, od kwietnia tego roku, mogą deklarować elektroniczny sposób odbioru wszelkich pism, w tym decyzji i postanowień, w postaci elektronicznej. Najstarsza polska uczelnia, aby zachęcić ich do tej szybszej i oszczędniejszej od tradycyjnej – papierowej – formy komunikacji, zadeklarowała zwrot części opłaty rekrutacyjnej w wysokości 35 zł. Warunkiem korzystania z tego udogodnienia jest założenie kont na platformie ePUAP i w uczelnianym systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów oraz wypełnienie odpowiedniego elektronicznego formularza.

Przyszli studenci nieposiadający podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu mogą potwierdzać doręczenia pism za pomocą bezpłatnego profilu zaufanego. Ta dostępna dla wszystkich forma podpisu elektronicznego może posłużyć nie tylko w kontaktach z uczelnią (np. przy składaniu wniosku o stypendium), ale przede wszystkim przy załatwianiu spraw urzędowych (jak np. założenie działalności gospodarczej czy dopisanie do spisu wyborców).

Poradnik UJ na temat tego jak korzystać z platformy ePUAP i usługi elektronicznego doręczania pism jest dostępny TUTAJ.

Źródło: CPI MSWiA

Pt., 2 Wrz. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka