Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zachodniopmorskie: pieniądze na kształcenie zawodowe

Zachodniopmorskie: pieniądze na kształcenie zawodowe fotolia.pl

Do 8 maja mają czas zachodniopomorskie samorządy prowadzące szkoły zawodowe na przygotowanie wniosków o dofinansowanie projektów w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie w ramach działania 8.6 Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz uczniów uczestniczących w kształceniu zawodowym i osób dorosłych uczestniczących w pozaszkolnych formach kształcenia zawodowego, zachodniopomorskiego RPO. Na konkurs przeznaczono 27 mln zł. Maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 90 proc.

Na co można pozyskać pieniądze?

Katalog możliwości jest bardzo bogaty:

  1. Podnoszenie umiejętności oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych przez uczniów i słuchaczy oraz osób dorosłych poprzez: praktyki i staże u pracodawców; wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania zawodowego; pomoc stypendialną dla uczniów szczególnie uzdolnionych; dodatkowe zajęcia specjalistyczne; kursy przygotowawcze na studia i przygotowujące do kwalifikacyjnych egzaminów czeladniczych i mistrzowskich; udział w zajęciach prowadzonych w szkole wyższej; zdobywanie przez uczniów dodatkowych uprawnień; programy walidacji i certyfikacji efektów
    edukacji formalnej, pozaformalneji i nieformalnej; realizację pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego; doradztwo edukacyjno-zawodowe; przygotowanie młodocianych pracowników;
  2. Tworzenie w szkołach lub placówkach warunków odzwierciedlających naturalne warunki pracy właściwe dla nauczanych zawodów poprzez wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych placówek szkolnictwa zawodowego.
  3. Rozwój współpracy szkół lub placówek z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym w szczególności poprzez: włączenie pracodawców w system egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe; tworzenie klas patronackich w szkołach; współpracę w dostosowywaniu oferty edukacyjnej w szkołach i formach pozaszkolnych do potrzeb regionalnego i lokalnego rynku pracy; opracowywanie lub modyfikację programów nauczania; współpracę szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z uczelniami wyższymi.
  4. Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu, związanych z nauczanym zawodem poprzez kursy, praktyki, staże studnia podyplomowe, sieci współpracy i samokształcenia oraz programy wspomagania, walidacji i certyfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji.
  5. Tworzenie i rozwój ukierunkowanych branżowo centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego (CKZiU). Tu możliwe jest wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne do prowadzenia nauczania w zawodach; rozszerzenie oferty edukacyjnej; doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli; inicjowanie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym; prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami i uczelniami oraz ośrodkami doskonalenia nauczycieli; wdrażanie i upowszechnianie nowych technologii; opracowywanie i upowszechnianie elastycznych form kształcenia zawodowego osób dorosłych, w tym osób dorosłych ze specjalnymi potrzebami
    edukacyjnymi; tworzenie wyspecjalizowanych ośrodków egzaminacyjnych; organizowanie praktyk pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli kształcenia zawodowego oraz nauczycieli stażystów; realizacja usług doradztwa zawodowego; gromadzenie i udostępnianie informacji edukacyjno-zawodowej o możliwościach kształcenia, szkolenia i zatrudnienia, w tym również wersji on-line, z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na lokalnym/regionalnym rynku pracy; współpraca z placówkami doskonalenia nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli realizujących zadania z zakresu doradztwa zawodowego.
  6. Rozwój doradztwa zawodowego w szkołach i placówkach kształcenia zawodowego w szczególności poprzez: uzyskiwanie kwalifikacji doradców edukacyjno-zawodowych przez osoby realizujące zadania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach i placówkach; tworzenie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery (SPInKA); zewnętrzne wsparcie szkół w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego.

Więcej o konkursie można przeczytać tutaj.

Źródło: rpo-wup.wzp.pl

Niedz., 22 Kw. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża