Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Bocheńska biblioteka mistrzem popularyzacji czytelnictwa

Bocheńska biblioteka mistrzem popularyzacji czytelnictwa fotolia.pl

Jury konkursu „Mistrz Promocji Czytelnictwa” organizowanego przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ogłosiło wyniki tegorocznej edycji.

Nagrody za działania na rzecz popularyzacji kultury czytania w roku 2017 przyznano następującym bibliotekom:

  1. nagroda - Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Bochni (woj. małopolskie);
  2. nagroda - Biblioteka Miejska w Bytowie (woj. pomorskie);
  3. nagroda - Biblioteka Szkolna, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Z. Herberta w Trzebiatowie (woj. zachodniopomorskie).

Wyróżnienia otrzymały:

  • Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m. st. Warszawy (woj. mazowieckie);
  • Gminna Biblioteka Publiczna w Świerklańcu (woj. śląskie);
  • Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Cypriana Kamila Norwida w Goleniowie (woj. zachodniopomorskie);
  • Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie (woj. mazowieckie);
  • Sądecka Biblioteka Publiczna im. Józefa Szujskiego w Nowym Sączu (woj. małopolskie).

W konkursie mogła wziąć udział każda biblioteka działająca w kraju. Konkurs ma na celu popularyzację działań bibliotek na rzecz upowszechniania czytelnictwa w Polsce. Początkowo organizowała go Polska Izba Książki, jednakże od 2009 roku włączony został do programu działań Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.

Jury konkursu oceniało:

  • oryginalność, różnorodność, liczba i jakość imprez (oceniana odpowiednio do zasięgu czytelni czego biblioteki),
  • liczebność i różnorodność uczestników imprez (oceniana odpowiednio do zasięgu czytelniczego biblioteki)
  • zaangażowanie innych środowisk i organizacji (księgarze, wydawcy, organizacje pozarządowe, inni partnerzy, sponsorzy, współorganizatorzy),
  • formy promocji imprez popularyzujących czytelnictwo (oryginalność i skuteczność form: np. ulotki, plakaty, animacje, e-maile, strona www, bezpośrednie kontakty, itp.),
  • udział lokalnych mediów w akcjach promocji czytelnictwa organizowanych przez bibliotekę.

Najlepsza okazała się biblioteka bocheńska – w samym 2017 r. w bibliotece i jej filiach odbyło się ponad 500 wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych i rozrywkowych, w których uczestniczyło ok. 11 tys. osób, eksponowano 44 wystawy plastyczne i 68 tematycznych wystaw książkowych. Zrealizowano 12 projektów. Bibliotekarze byli zapraszani do jury konkursów literackich i plastycznych.

Biblioteka w Bochni promuje czytelnictwo w sposób niekonwencjonalny, w zależności od typu i potrzeb odbiorców.

Czw., 19 Kw. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska