Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Uspójnienie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach nowego i starego typu

Uspójnienie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach nowego i starego typu fotolia.pl

Do konsultacji publicznych trafił projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

Projekt ma na celu uspójnienie zapisów rozporządzenia z 10 czerwca 2015 r. ( jest to dotychczasowe rozporządzenie, które będzie miało zastosowanie do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do czasu zakończenia w nich kształcenia) z zapisami nowego rozporządzenia w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, które będzie obowiązywało od 1 września 2017 r. w szkołach nowego typu.

Dotyczy on:

  • wprowadzenia zapisu zgodnie z którym dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie, dla którego podstawa programowa kształcenia w zawodach przewiduje naukę języka migowego, zwalnia z realizacji tych zajęć ucznia niewidomego lub słabowidzącego i w przypadku takiego zwolnienia w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”
  • dodania przepisu zgodnie z którym w szkołach dla dorosłych w sytuacji niemożliwości ustalenia oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”.

Ministerstwo Edukacji Narodowej uznało, że nie ma powodów, aby od 1 września 2017 r. obowiązywały zróżnicowane rozwiązania w tym zakresie w szkołach nowego typu (szkołach podstawowych i ponadpodstawowych) i w szkołach dotychczasowych (gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych).

Projekt będzie przedmiotem obrad sierpniowego posiedzenia Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu KWRiST.

Niedz., 13 Sp. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka