MEN przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie organizacji roku szkolnego.
Zawiera on przepisy dotyczące terminów rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktycznych w szkołach i placówkach, które będą funkcjonować na podstawie przepisów ustawy – Prawo oświatowe. Rozporządzenie reguluje także liczbę dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych pozostających w dyspozycji dyrektora dla poszczególnych typów szkół.
Analogicznie do obecnie obowiązującego rozporządzenia, w projekcie rozporządzenia dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, a gdy rada nie została powołana – rady pedagogicznej, a w przypadku szkół również rady rodziców i samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę warunki lokalowe i możliwości organizacyjne szkoły lub placówki, będzie mógł, w danym roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Zmianom uległ wykaz typów szkół, w których dyrektor może ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz liczba dodatkowych dni wolnych możliwych do ustalenia w poszczególnych typach szkół. W związku z czym dla:
- szkół podstawowych ustalono do 8 dni (było 6), z przeznaczeniem na: egzamin ósmoklasisty – 3 dni, rekolekcje wielkopostne – 3 dni i 2 dni ustalone na podstawie przepisów § 5 ust. 2 projektu rozporządzenia;
- liceów ogólnokształcących i techników – ustalono do 10 dni – bez zmian;
- branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia – ustalono do 6 dni z przeznaczeniem na przeprowadzenie egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i dla szkół policealnych oraz placówek kształcenia praktycznego – ustalono do 6 dni – bez zmian.