Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Szkolenia: Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego – praktyczne aspekty wdrażania

Szkolenia: Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego – praktyczne aspekty wdrażania fotolia.pl
Instytut Rachunkowości i Podatków organizuje szkolenia:
  • Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego – praktyczne aspekty wdrażania
  •  Sprawozdawczość samorządowych jednostek budżetowych za I kwartał 2011 roku

ZPP uzyskał 10% zniżki dla samorządców (zarówno reprezentujących gminy, powiaty jak i województwa).

Szkolenie: Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego – praktyczne aspekty wdrażania

Termin: 23 marca 2011 r. Warszawa

Celem szkolenia jest przybliżenie uczestnikom zmian w ustawie o finansach publicznych dotyczących wprowadzenia systemu kontroli zarządczej oraz jej wpływu na funkcjonowanie jednostki. Zmiany Uofp przewidują wzmocnienie kontroli oraz poprawę przejrzystości finansów publicznych, prowadząc do umocnienia jakości zarządzania ryzykiem oraz zapewnienia skutecznej realizacji celów i zadań podmiotu w sposób efektywny, oszczędny, terminowy i zgodny z pra­wem.

Szkolenie skierowane jest do Marszałków Województw, Starostów, Prezydentów Miast, Burmistrzów, Wójtów (lub przez nich upoważnionych pracowników), Sekretarzy, Dyrektorów Generalnych, Dyrektorów Departamentów, Skarb­ników, Głównych Księgowych, audytorów wewnętrznych i kontrolerów oraz tych pracowników, którzy są odpowiedzialni za wdrożenie systemu kontroli zarządczej w jednostce.

Program szkolenia - między innymi zagadnienia:

  • Kontrola zarządcza w placówkach jednostek samorządu terytorialnego
  •  Wyznaczanie celów i zadań w jednostkach samorządu terytorialnego
  •  Sprawozdanie z wykonania planu działalności
  •  Kontrola zarządcza, a struktura organizacyjna w jednostkach samorządu terytorialnego
  •  Dokumentowanie systemu kontroli zarządczej - przykłady dokumentów
  •  Zarządzanie ryzykiem - kluczowy element kontroli zarządczej
  •  Zarządzanie ryzykiem w jednostkach samorządu terytorialnego - podstawowe zasady
  •  Identyfikacja ryzyka
  •  Analiza ryzyka
  •  Reakcja na ryzyko - budowa i wdrożenie systemu
  • Polityka Zarządzania Ryzykiem w jednostkach samorządu terytorialnego
  • Monitorowanie systemu kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego
  • Podstawowe elementy systemu
  • Rola i obowiązki uczestników systemu - (kierownictwo jednostki, pracownicy)
  • Dokumentowanie systemu monitoringu
  • Zapewnienie o stanie kontroli zarządczej
  • Kwestionariusz samooceny kontroli zarządczej

Koszt uczestnictwa: jednej osoby 390zł netto + 23% VAT, dla członków Związku Powiatów Polskich 350zł netto + 23%VAT / osoby.

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu.

Zgłoszenia przyjmuje: Monika Zawistowska, tel. (22) 46-49-718, fax (22) 53-70-181; 46-49-752, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji i szczegółowy program poniżej.


Szkolenie: Sprawozdawczość samorządowych jednostek budżetowych za I kwartał 2011 roku

Termin: 23 marca 2011 r. Warszawa

Celem szkolenia jest pomoc w prawidłowym wykazywaniu danych dotyczących dochodów, wydatków, zobowiązań i należności w poszczególnych wzorach sprawozdań sporządzanych przez służby finansowo - księgowe samorządowych jednostek budżetowych oraz jednostek samorządu terytorialnego na podstawie rozporządzeń wydanych w roku 2010.

Korzyści ze szkolenia szkolenie ma pomóc prawidłowo sporządzać poszczególne wzory sprawozdań.

Szkolenie przeznaczone jest dla skarbników, księgowych oraz pracowników służb finansowych jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek budżetowych sporządzających sprawozdania.

Program szkolenia:

  • Terminy sporządzania sprawozdań oraz ich obieg:
    • sprawozdania budżetowe;
    • sprawozdania z operacji finansowych.
  • Odpowiedzialność kierownika jednostki w zakresie sporządzania i składania sprawozdań.
  • Omówienie zasad sporządzania poszczególnych wzorów sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych.
    • Rb-27 S - miesięczne/roczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego;
    • Rb-28 S - miesięczne/roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego;
    • Rb-27 ZZ - kwartalne sprawozdanie z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samo-rządu terytorialnego ustawaRb-50 - kwartalne sprawozdanie o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samo-rządu terytorialnego ustawami – jeżeli realizuje takie zadania.
    • Rb-Z – kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń;
    • Rb-N – kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych;
    • Rb-ZN - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych – jeżeli realizuje takie zadania i osiąga dochody.

Koszt uczestnictwa: 390zł netto +23% VAT , a dla samorządów zgłaszających się z hasłem Związek Powiatów Polskich 350zł netto +23%VAT / osoby

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu.

Zgłoszenia przyjmuje: Monika Zawistowska, tel. (22) 46-49-718, fax (22) 53-70-181; 46-49-752, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji i szczegółowy program poniżej.

Czw., 3 Mrz. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: