Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Aktualizacja EGiB

Aktualizacja EGiB fotolia.pl

W myśl art. 24 ust. 2a ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, informacje zawarte w ewidencji podlegają aktualizacji z urzędu lub na wniosek właścicieli nieruchomości lub władających gruntami na zasadach samoistnego posiadania.

Z urzędu wprowadza się zmiany wynikające z przepisów prawa, dokumentów, o których mowa w art. 23 ust. 1-4, materiałów zasobu, wykrycia błędnych informacji. Wskazać jednak należy, że zgodnie z art. 24 ust. 2b ustawy, aktualizacja informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje albo w drodze czynności materialno-technicznej lub na podstawie decyzji administracyjnej. Dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków stanowią podstawę planowania gospodarczego, planowania przestrzennego, wymiaru podatków i świadczeń, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej, gospodarki nieruchomościami oraz ewidencji gospodarstw rolnych.

Podmiot, który nie jest uprawniony do wystąpienia z wnioskiem o aktualizację, nie może także domagać się włączenia do zasobów ewidencyjnych dokumentów sporządzonych na swoje zlecenie, a organ ewidencyjny nie może dokonywać zmian w oparciu o te dokumenty.

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 17 kwietnia 2018 r., sygn. akt: II SA/Ol 919/17

Czw., 24 Mj. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Monika Małowiecka