Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Plan Działania w obszarze administracji elektronicznej na lata 2011-2015 (2011-2015 eGovernment Action Plan)

Plan Działania w obszarze administracji elektronicznej na lata 2011-2015 (2011-2015 eGovernment Action Plan) fotolia.pl

Komisja Europejska, we współpracy z państwami członkowskimi, zamierza podjąć w latach 2011 – 2015 działania w obszarze administracji elektronicznej. Dokument eGovernment Action Plan będzie zawierał listę działań, wynikających z priorytetów zawartych w Deklaracji Ministerialnej z Malmö, przyjętej w trakcie Konferencji Ministerialnej w listopadzie 2009 r. Plan Działania wesprze także i uzupełni realizację Agendy Cyfrowej dla Europy w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji i usługach publicznych.

Komunikat Komisji Europejskiej będzie konsekwencją obecnego programu trwającego w latach 2006-2010, który był realizowany w ramach inicjatywy i2010. Kluczowe, transgraniczne usługi publiczne powinny być, zgodnie z postanowieniami Europejskiej Agendy Cyfrowej, dostępne w Internecie do 2015r. Umożliwią one przedsiębiorcom zakładanie i prowadzenie działalności w całej Europie. Obywatele UE będą mogli dzięki nim pobierać naukę, pracować, mieszkać i przechodzić na emeryturę w dowolnym miejscu na obszarze Unii Europejskiej. Ocena postępów i trudności napotkanych w trakcie wdrażania Planu dokonana zostanie na podstawie średnioterminowej ewaluacji planowanej na rok 2013. Ze względu na obecną sytuację ekonomiczną, możliwe będzie podjęcie jedynie tych działań, które mają znaczenie dla priorytetowych problemów poszczególnych państw, takich jak deficyt budżetowy czy bezrobocie. Duże zróżnicowanie metod działania i postępów w realizacji założeń z Malmö w krajach członkowskich, spowodowane jest nierównym stopniem umiejętności i wykorzystania Internetu przez gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa w Europie oraz dostępności usług Administracji. Nie do uniknięcia są także różnice priorytetów dla krajów UE w procesie rozwoju usług elektronicznej administracji publicznej.

Źródło: MSWiA / fot. www.sxc.hu

Niedz., 20 Lt. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka